مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

هر آنچه که باید در مورد کرم های فونداسیون بدانید

 


کرم پودر یکی از محصولات آرایشی برای آرایش صورت است. این محصول در تمام صورت استفاده می شود تا پایه ای یکدست برای بقیه آرایش شما ایجاد کند. اگر به نام این محصول «فنداسیون» نگاه کنید، می بینیم که فلسفه استفاده از این محصول ایجاد پایه ای مناسب برای ایجاد جلوه نهایی آرایش شما است. انتخاب یک کرم پودر مناسب از بین انواع آن می تواند به رفع لک های صورت، حتی رنگ پوست، رفع عیوب پوست و ایجاد لایه ای صاف و یکدست روی پوست شما کمک کند.

کرم پودر چیست؟

یونانیان و رومیان باستان از کرم پودر حاوی غلظت بالایی از سرب سفید و جیوه استفاده می کردند، فرمولی که درصد بالایی از سم را تولید می کرد. با این حال، از آنجایی که پوست بسیار سفید محبوب بود و نشان دهنده طبقه اجتماعی بالا بود، استفاده از این کرم پودرهای سمی تا اوایل قرن 18 رایج بود.

ترکیب کرم پودر امروز از قلب تئاتر بیرون آمد. یک هنرمند آلمانی به نام کارل بودین روی، خاک رس قرمز و چربی خوک را مخلوط کرد تا محل اتصال کلاه گیس و پیشانی را بپوشاند. هنرمندان دیگر آنقدر از تلاش های او خوششان آمدند که بودین بعداً مخلوط دست ساز خود را با نام رنگ روغن گریم به صورت تجاری فروخت.

به گفته نیک مورانت، شیمیدانی که در مواد آرایشی تخصص دارد، صرف نظر از نحوه تولید فونداسیون (مایع، جامد یا اسپری)، همه انواع فونداسیون همچنان حاوی همان مواد اولیه، مرطوب کننده ها، رنگدانه ها و پرکننده ها هستند. پایه معمولا آب، روغن یا موم است. رایج ترین فیلر تالک است که به پخش شدن یکنواخت رنگ و لغزش فونداسیون به نرمی روی پوست کمک می کند. رنگدانه ها معمولاً شامل اکسیدهای آهن قرمز، زرد و سیاه و دی اکسید تیتانیوم هستند که به بازیابی رنگ طبیعی پوست کمک می کنند.

وجود برخی عناصر در کرم پودر به رفع برخی از مشکلات پوستی کمک می کند. کرم پودر حاوی خاک رس کائولن و پودرهای جاذب مانند سیلیس، آلومینا، نشاسته ذرت یا تالک می تواند به کنترل چربی و جلوگیری از براق شدن کمک کند. وجود موادی مانند روغن آووکادو، روغن کنجد، روغن جوجوبا یا گلیسرید برای پوست خشک مفید است. کرم پودر حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید می تواند به بهبود لک های پوستی کمک کند.

مواد خامه پودر

ترکیبات کرم پودر حالت پودری خود را از دست می دهند و مایع و نیمه مایع می شوند. در زیر به بررسی این ترکیب می پردازیم.

براکت ها

وجود مواد نگهدارنده در ترکیبات کرم پودر یکی از دلایلی است که کرم پودر جامد و پودری نیست و حالت مایع دارد. در کرم پودر باید از مواد نگهدارنده استفاده کرد زیرا از رشد باکتری ها در لوازم آرایشی جلوگیری می کند.

گلیسرین

گلیسیرین یکی از روغن هایی است که برای ایجاد نرمی در محصولاتی مانند کرم ها و پودرها استفاده می شود. این روغن می تواند به محصولات قوام دهد و به طور گسترده در کرم های پوست خشک استفاده می شود.

امولسیفایر

امولسیفایرها، مانند اسید لینولئیک، روغن هایی هستند که در فرمولاسیون کرم استفاده می شوند. استفاده از این ماده این است که کرم پودر نرم و مخملی شود.

سیلیکون

وجود این دارو در ترکیب کرم پوست باعث نرمی و آرامش و سهولت استفاده افراد می شود. متاسفانه استفاده از سیلیکون در لوازم آرایشی باعث آسیب به پوست و تیره شدن رنگ آن می شود اما به دلیل نرمی و قوام بودن در کرم ها استفاده می شود.

آلفا هیدروکسی اسید

وجود آلفا هیدروکسی اسید در ترکیبات کرم پودر باعث می شود که کرم پودرها نتوانند حالت پودری خود را حفظ کنند و به کرم های مایع و نازک تبدیل شوند.

سرامیدها

سرامیدها به طور طبیعی در بدن تولید می شوند و وجود آنها در بافت پوست باعث بهبود رطوبت پوست می شود. اما سرامیدهای مصنوعی نیز وجود دارند، بسیاری از برندها از سرامیدها در ترکیبات کرم پودر استفاده می کنند تا خاصیت آبرسانی و ضد چروک را به خواص کرم پودر اضافه کنند.

لانولین

یکی از دلایل حساسیت افراد به برخی از کرم های آرایشی وجود لانولین در ترکیبات آنهاست. این ماده از پشم به دست می آید و به همین دلیل در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. لانولین برای هیدراتاسیون به کرم پودرها اضافه می شود. اگر به مواد طبیعی مانند لانولین حساسیت دارید، حتما قبل از خرید محصولات آرایشی، مواد تشکیل دهنده را به دقت مطالعه کنید.

اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک نوعی اسید است که از قند به دست می آید و اغلب در AHA ها استفاده می شود. AHA در بین خانم ها محبوبیت بیشتری دارد و در محصولات پوست، ضد آفتاب و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. این دارو حاوی مواد روشن کننده و محرک است و مصرف مقادیر کم آن می تواند به پوست آسیب برساند. اما استفاده از بیشتر می تواند برای کاهش علائم پیری، درمان آکنه و جوش و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که AHA باید توسط پزشکان و متخصصان پوست تجویز شود. استفاده از AHA ها همراه با ضد آفتاب در بهبود کیفیت و سلامت پوست بسیار موثر است.

انواع کرم پودر

طیف وسیعی از فونداسیون های کرم وجود دارد که از نظر بافت، پوشش و دوام متفاوت هستند. از آنجایی که هر کدام متفاوت است، کاملاً ضروری است که تفاوت را بدانید تا بتوانید بر اساس نوع پوست و رنگ پوست خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بسته به نوع پوست و پوشش مورد انتظار، هر فردی باید پایه آرایش مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین کیفیت کرم پودر بسیار مهم است. شما نباید یک محصول اکسید شده را انتخاب کنید و در پایان روز یک کیک و یک گل رز ترک خورده دارید. در ادامه انواع کرم پودرها را با توجه به فرمول، میزان پوشش و نوع اثر نهایی به شما معرفی می کنیم تا بتوانید نوع مناسب خود را انتخاب کنید.

کرم پودر چسبنده

کرم پودر چسبنده سفت و مات است، بنابراین دانه های رنگی بیشتری دارد و پوشش بهتری دارد. اگر کرم پودر مایع را دوست ندارید و می خواهید پوست خود را به خوبی بپوشانید، فونداسیون تماسی برای شما مناسب است. زنان شاغل از سادگی، قابل حمل بودن و کارایی این محصول بهره مند خواهند شد.

این کرم پودر را می توان مستقیما روی پوست مالیده و با برس یا اسفنج صاف کرد. پودر کرم چسبنده به دلیل خشکی برای پوست های معمولی و چرب ایده آل است. با این حال، می تواند روی پوست بسیار خشک مالیده شود و آن را غیر جذاب کند.
 

 

کرم پودر مایع

این کرم پوست را کاملا یکدست می کند. این کرم پودر تقریبا برای هر نوع پوستی قابل استفاده است. می توانید کرم پودر را با برس یا اسفنج استفاده کنید و به راحتی روی پوست بمالید.

این نوع کرم پودر از نظر قوام، ماندگاری و میزان آبرسانی انواع مختلفی دارد. بنابراین، در این دسته، گزینه های شما گسترده تر است. مثل همیشه، قبل از استفاده از این نوع کرم پودر، مطمئن شوید که پوست خود را به طور کامل با مراقبت از پوست آماده کرده اید.

کرم پودر

کرم پودر شباهت زیادی به سایر کرم پودرها دارد. به علاوه قوام آن نسبت به سایر انواع کرم پودر کمتر است. از آنجایی که پوست شما به طور مداوم در طول روز در حال تولید چربی است، لازم است پودر را تازه کنید. بنابراین، اگرچه این نوع محصولات راهی عالی برای از بین بردن درخشش پوست چرب هستند، اما ماندگاری زیادی ندارند.

همچنین، از آنجایی که فونداسیون پودری تمایل دارد خطوط ریز و لکه های خشک را برجسته کند، افرادی که پوست خشک یا قرمز دارند تمایل به استفاده کم از آن دارند.

کرم پودر

میزان رطوبت این نوع کرم نسبت به انواع دیگر برتری دارد. اگر می خواهید لکه های خشک روی پوست کمتر به چشم بیاید و کرم پودر کاملا روی پوست قرار گیرد، بهترین گزینه کرم فیکسر است.

این نوع کرم پودر به صورت پمپی، لوله ای و فشرده در بازار موجود است. مانند فونداسیون مایع، فونداسیون را با برس یا اسفنج مخصوص بمالید. کرم پودرها از نظر ترکیب، ظاهر نهایی، ماندگاری و ... متفاوت هستند. در همین حال، انجام تحقیقات کامل برای یافتن بهترین محصول برای شما بسیار مهم است.

نوع کرم پودر بر اساس میزان پوشش دهی می باشد

انتخاب انواع کرم پودر کم، متوسط ​​یا زیاد به آرایش نهایی و وضعیت پوستی که می خواهید بپوشانید بستگی دارد. میزان پوشش یک کرم پودر به میزان رنگدانه های استفاده شده در ترکیب آن بستگی دارد. در حالی که تشخیص تفاوت بین هر نوع پوشش پودری آسان به نظر می رسد، اما دانستن ریزه کاری های هر کدام به شما کمک می کند تا بهترین نوع را برای پوست خود انتخاب کنید. به زبان ساده، پوشانندگی بالا به این معنی است که فونداسیون عیوب پوست را به طور کامل می پوشاند، در حالی که پوشش کم به این معنی است که لکه های پوست پس از آرایش قابل مشاهده است. در زیر جزئیات سه سایه مختلف ایجاد شده توسط کرم پودرهای مختلف آورده شده است.

- نظر را پاک کنید

کرم پودر با پوشش کم بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند رنگ پوست طبیعی خود را حفظ کنند. این نوع کرم پودر بدون پوشاندن کامل پوست صورت را با ظرافت یکدست می کند. کرم پودرهای با پوشش کم حداقل لایه ای را روی پوست ایجاد می کنند تا لک ها و چین و چروک های صورت شفاف شوند و منافذ پوست را مسدود نکنند. این نوع برای کسانی است که ممکن است احساس آرایش روی صورت خود را دوست نداشته باشند. انواع کم پوشش کرم پودرها معمولاً حاوی 10 تا 18 درصد رنگدانه هستند. کرم های BB و CC معمولا در این دسته قرار می گیرند.

- پوشش متوسط

کرم پودر با پوشش متوسط ​​پوستی یکدست و صاف ایجاد می کند اما در عین حال اثر طبیعی پوست را حفظ می کند. این نوع کرم پودر معمولاً محبوب ترین است زیرا همه کاره تر است. این بدان معناست که بسته به اینکه چقدر آن را روی صورت خود پخش می کنید، می توانید پوشش کمی یا زیاد ایجاد کنید. استفاده از یک لایه می تواند باعث ایجاد لک روی صورت شما شود، اما استفاده از لایه بعدی می تواند آنها را کاملاً بپوشاند. شما می توانید با مخلوط کردن یک مرطوب کننده با زیرسازی با پوشش متوسط ​​آن را روشن کنید تا پوشش طبیعی تری برای پوست ایجاد کنید. انواع پوشش متوسط ​​کرم فونداسیون معمولاً حاوی 18 تا 23 درصد رنگدانه هستند.

- پوشش کامل

برای اینکه پوست صورت شما کامل و نرم به نظر برسد، کرم پودرهای با پوشش بالا تنها راه حل هستند. این نوع کرم پودر جای زخم و لکه های صورت را کاملا می پوشاند. مانند کرم پودرهای با پوشش متوسط، این نوع نیز انعطاف پذیر است، یعنی می توانید با استفاده بیشتر پوشش بیشتری ایجاد کنید یا با مخلوط کردن آن با مرطوب کننده، پوشش را کاهش دهید. استفاده از این نوع محصول دشوارتر بوده و نیاز به مهارت بیشتری دارد، زیرا خطا در استفاده از آن نسبت به انواع دیگر آشکارتر خواهد بود. اما اگر پوستی با لکه‌ها یا لکه‌های زیادی دارید، بهتر است وقت خود را صرف بهبود مهارت‌های خود کنید زیرا نتایج ارزش زمان داده شده را دارد.

این نوع کرم پودر برای کسانی که ترجیح می دهند پوستشان کاملا پوشیده باشد و همچنین کسانی که می خواهند جلوی دوربین بروند یا عکس بگیرند بسیار مناسب است. با این نوع پوشش حتی می توانید خالکوبی های خود را نیز بپوشانید. استفاده از این نوع کرم پودر کاملاً به سلیقه شما یا مراسمی که می خواهید در آن شرکت کنید بستگی دارد. این نوع کرم پودرها معمولا تا 35 درصد رنگ دارند. انواع دیگری از این نوع محصول وجود دارد که تا 50 درصد حاوی رنگدانه است که کاربردهای حرفه ای مانند آرایش دارد.
 

لینک منبع: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-خارجی/

چقدر از قبرس شمالی فاصله دارید؟


قبرس کشوری است که بسیاری از ایرانیان به دنبال مهاجرت به آن هستند. یکی از بهترین و آسان ترین راه های مهاجرت به قبرس شمالی سرمایه گذاری در بازار املاک این کشور با خرید ملک در قبرس شمالی می باشد. اقامت دائم و شهروندی را نیز می توان به عنوان شهروند این کشور دریافت کرد. برای خرید ملک وام بگیرید. اما مهم ترین نکته در این مسیر مشاوره صحیح و محل سرمایه گذاری مناسب است. این یک آشنایی اولیه با کمیت و زمان و جزئیات است. مشاوران متخصص مجموعه ما آماده پاسخگویی به مشاوره دقیق در مورد مزایای خرید ملک در قبرس شمالی هستند.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی یورومای

نماد قیمت منصفانه

قیمت مناسب.

یک نماد بصری زیبا

منظره زیبا

نماد فرصت های سرمایه گذاری

فرصت های سرمایه گذاری

یکی از بزرگترین مزیت های خرید ملک در قبرس شمالی قیمت آن است. در مقایسه با آلمان، اتریش و سوئیس، قیمت ملک در قبرس شمالی پایین است. شما می توانید با کسری از قیمتی که در آلمان، اتریش یا سوئیس می پردازید، ویلا یا آپارتمان نزدیک ساحل بخرید.

قبرس شمالی مکانی با مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع است. ساحل خیره کننده است و دریا شفاف است. در صورت خرید ملک در قبرس شمالی، می توانید در تمام طول سال از آب و هوای گرم و مناظر زیبا لذت ببرید.

 مهاجرت به قبرس شمالی با یورومای یک بازار نوظهور برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. دولت انگیزه های زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات قبرس شمالی از بازده بالا و پتانسیل رشد بلندمدت سود می برد.

اگر به فکر خرید ملک هستید، قبرس شمالی می تواند انتخاب شما باشد زیرا قیمت های پایین، مزایای مالیاتی، مناظر زیبا و هزینه کم زندگی آن را به مقصدی جذاب برای خریداران ملک تبدیل کرده است. علاوه بر این، قبرس شمالی پتانسیل سرمایه گذاری زیادی را ارائه می دهد
 

اسامی هفت بازیگر


امیر جعفری، بابک حمیدیان، حدیث میر امینی، رضا کیانیان، علی مصفا، مهدی هاشمی، مینا ساداتی، نازنین بیاتی، نیکی کریمی، هانیه طوسلی، مهدی هاشمی، پانته آ بهرام، مه لقا باقری.

خلاصه داستان هفتم

داستان این سریال داستان هفت دانش آموز است که برای کسب درآمد وارد مسیر اشتباهی می شوند. آنیل شخصیت اصلی داستان ناجانا بهاتی در سریال است. این سریال که در ابتدا قرار بود 7 قسمت باشد در نهایت در 20 قسمت متولد شد. ما داریم بازی می کنیم رفیق، حق با ماست، می جنگیم، می جنگیم، می جنگیم، اما پشیمان نیستیم، هر چه باشد، ما همچنان می جنگیم!

هفت خبر جدید

کیارش اسدی زاده: سریال هفت امردادماه منتشر می شود / بازبینی سریال 6 دقیقه ای! | راستش بعید میدونم از 20 قسمت 6 دقیقه بدون ویرایش باشه. من بیشتر برای بازنگری آماده شدم چون فضای سریال هفتم تا الان نسبت به سریال دلخراشتر است، اما تعاملات و راهکارهایی که اتفاق افتاد توسط اعضای شورا و خودم پیشنهاد شد. آخرین کار بیش از 6 دقیقه بررسی نشد. / 19 جولای 1402

زمان پخش در خانه

اکتبر 1402
 

ادامه نوشته: https://tmk.ir/series/101699

طرز تهیه مجلسی کرم سبزی به دو صورت; با گوشت و پنیر کبابی


محبوبیت کرم سبزی در بین ایرانیان نیازی به توضیح ندارد! به ندرت کسی این خورش خوشمزه و بی نظیر را دوست ندارد. محبوبیت این غذا به قدری بالاست که از قضا معیاری برای مهارت آشپزی ما ایرانیان است. امیدوارم از شما بپرسند که آیا آشپز خوبی هستید؟ و بلافاصله پرسید آیا پختن کورما سابجی بلدی؟ طرز تهیه کورما سابجی مجلسی بسیار ساده است اما تکنیک های خاص آشپزی تفاوت بین یک سرآشپز حرفه ای و یک سرآشپز معمولی را ایجاد می کند.

اگر خورش سبزی سیاه شما هرگز حرفه ای به نظر نمی رسید نگران نباشید. این بار طرز تهیه یک سوپ سبزیجات خوشمزه را به شما آموزش می دهیم که کل خانه را پر می کند تا به این سوال پاسخ قطعی بدهید.

مواد لازم برای تهیه سوپ سبزیجات

سبزی سیاه (پیاز، گشنیز و جعفری به همین مقدار و شنبلیله به مقدار یک سوم) یک کیلوگرم

گوشت آب پز با استخوان 500 گرم

دو سوم فنجان لوبیا قرمز

پنج عدد لیمو عمانی

یک عدد پیاز بزرگ

به اندازه نیاز آبجو

نمک، فلفل و به میزان لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات

سطح اول

لوبیاها را یک شب در آب خیس کنید و دو یا سه بار آب آن را عوض کنید

مرحله دوم

پیاز را ریز خرد کنید. در تابه ای کمی روغن بریزید و پیاز را با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید.

سطح سوم

گوشت پخته شده را به اندازه دلخواه خرد کنید و به پیاز اضافه کنید، کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

بهتر است حبوبات را با آب در قابلمه مخصوص بپزید تا آب حبوبات مانع لعاب خوردن خورش نشود. سپس یک قابلمه بردارید و لوبیاها را یکی یکی روی آتش بگذارید تا نیم پز شود.

گام پنجم

بعد از کمی تفت دادن گوشت و پیاز، 3 پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید، در تابه را ببندید و حرارت را کم کنید و گوشت را کمی گرم کنید.

وقتی گوشت نیم پز شد سبزیجات را بشویید و بپاشید سپس در قابلمه را به طور یکنواخت سرخ کنید. اگر از سبزیجات یخ زده استفاده می کنید، آنها را بدون باز کردن یخ در روغن قرار دهید تا هنگام تفت دادن، لاستیکی نشوند.

قدم ششم

بعد از نیم پز شدن گوشت، سس سویا را بردارید و به همراه سبزیجات به تابه اضافه کنید. در مرحله بعد لیمو عمانی را که از قبل سوراخ کرده اید اضافه کنید و دوباره 2 تا 3 لیوان آب داخل قابلمه بریزید.

کلاس هفتم

بعد از 2 ساعت خورش سبزی تقریبا آماده است. حالا نوبت اضافه کردن ادویه برای خورش است. نمک و آب را به میزان لازم اضافه کنید، سپس یک ساعت دیگر با حرارت ملایم بجوشانید تا طعم ها با هم ترکیب شوند.
 

 

جزئیات دیگر

اگر سبزیجات ریز خرد شده باشند خورش خوب می شود. وگرنه خورش هر چقدر هم که بپزه جا نمیشه.

بهتر است از سبزیجات تازه استفاده کنید، اما اگر می خواهید سبزیجات را در فریزر نگهداری کنید، بهتر است آنها را در فریزر بگذارید و هنگام پخت سرخ کنید تا سالم تر و زیباتر شوند.

هنگامی که آن را دارید، باید از روغن استفاده کنید

از سرخ کردن سبزیجات خودداری کنید زیرا باعث تیره شدن رنگ و از دست دادن ارزش غذایی آنها می شود.

سوپ سبزیجات شما هر چه مرطوب تر باشد غلیظ تر و خوشمزه تر خواهد بود.

در نهایت وقتی حرارت را خاموش کردید، مقداری یخ به ظرف اضافه کنید تا چربی خورش روی تابه بالا بیاید.

طرز تهیه سوپ سبزیجات با پنیر کبابی یا حلومی

سوپ سبزیجات برای گیاهخواران

ابتدا اگر بخواهیم از خصوصیات پنیر کبابی یا حلومی بگوییم. پنیر پخته شده یک پنیر نیمه سخت طبیعی است که از مخلوط شیر گوسفند و بز تهیه می شود. چیزی که این پنیر را منحصر به فرد می کند این است که نقطه ذوب بالایی دارد که در حرارت ذوب نمی شود و می توان آن را سرخ کرد و کبابی کرد. پنیر کبابی کم نیست! بافت پر از مواد این پنیر طعم سنتی و خاص این خورش را خراب نمی کند.

اگر دستور پخت قورمه سبزی با پنیر کبابی را امتحان نکرده اید، توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید. می توانید پنیر کبابی را با گوشت جایگزین کنید یا از گوشت و پنیر کبابی استفاده کنید. برای این کار کافی است سبزی سیاه را بدون گوشت تهیه کنید و در نهایت پنیر کبابی را در خورش بریزید.

مراجعه به منبع:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/


 

بیزووکس چیست و چه اهدافی دارد؟

 


موم یک محصول مومی است که از کندوهای کشت شده و سایر لانه های زنبور عسل تولید می شود.

موم زنبور عسل برای کلسترول بالا، بیماری های پوستی، مشکلات معده و بسیاری از مشکلات دیگر استفاده می شود. اما هیچ تحقیق علمی معتبری برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

بیزوکس می فروشد

موم زنبور عسل در ابتدا سفید است، اما وقتی روغن گرده با موم مخلوط می شود، زرد یا قهوه ای می شود.

موم خالص و سفید شده در تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارو استفاده می شود.

سه نوع اصلی موم وجود دارد: موم زرد، سفید و بیسوکس کامل. بیسوکس زرد یک محصول خام است که از شانه عسل به دست می آید.

موم سفید، موم زرد فیلتر شده یا سفید شده است.

موم زنبور عسل یک موم زرد رنگ است که با الکل درمان شده و به عنوان پوشش روی پنیرها استفاده می شود.

از نظر شیمیایی، موم بیسوکس عمدتاً از استرهای اسیدهای چرب و انواع الکل های با زنجیره بلند تشکیل شده است.

تجزیه و تحلیل Bizwax

برای دریافت آنالیز بیزووکس کلیک کنید.

واکس پایه اسپانیا

انواع مبانی

این ماده در ایران به دو صورت سفید و زرد و در دو دسته دارویی و آرایشی در ایران با برندهای آرکا شیمی گستر، سپیدار و چین موجود است. این دو نوع ماده عموماً در شمع سازی و صابون سازی استفاده می شوند.

Bizox چیست؟

از نظر تاریخی، زنبور عسل از زمان های قدیم به عنوان پلاستیک اولیه، روان کننده، عامل ضد آب، ریخته گری فلز و شیشه، پولیش چوب و چرم و شمع سازی استفاده می شده است.

موم زنبور عسل همچنین در لوازم آرایشی و به عنوان یک رسانه هنری در نقاشی های برجسته استفاده می شود.

موم بیزوکس خوراکی است و سمیت کمتری نسبت به موم گیاهی دارد و برای استفاده در بسیاری از کشورها و اتحادیه اروپا تایید شده است.

تولید بیزووکس

بیزووکس توسط زنبورهای کارگر ترشح می شود. اندازه غدد مولد موم به سن زنبورهای کارگر بستگی دارد.

معمولا با پروازهای روزانه غده آتروفی می شود و ترشح آن کاهش می یابد.

موم جدید در ابتدا بی رنگ و سفید است. اما هنگامی که جویده می شود و با گرده گل جذب شده توسط زنبورها مخلوط می شود، به تدریج زرد یا قهوه ای می شود.

زنبورهای کارگر از موم برای ساختن سلول های لانه زنبوری در کندو استفاده می کنند.

دمای داخل کندو باید 33-36 درجه سانتیگراد باشد تا موم زنبور ترشح شود.

ویژگی های Bizowax

رنگ بیزووکس به دانه های گرده و ناخالصی های رنگی موجود در آنها بستگی دارد، این ماده طعمی ندارد، اما بوی شیرین عسل متصاعد می کند.

استحکام نسبی این ترکیب از 0.956 تا 0.970 است که هر چه بیشتر باشد کیفیت موم بهتر است. محتوای آب از 0.14 تا 0.57٪ است که می تواند تا 5٪ برسد.

موم بیزوکس سبکتر از آب است، در آب و گلیسیرین نامحلول و تقریباً در الکل نامحلول است.

موم زنبور عسل فقط در حلال های آلی، روغن ها، بنزن، کلروفرم، سقز و غیره حل می شود.

این ماده در دمای اتاق بسیار پایدار است و می توان آن را برای صدها سال بدون تغییر خواص آن نگهداری کرد.

بافت این ماده سخت و دانه ای است و با شعله درخشان می سوزد. نقطه ذوب آن بسته به ترکیب حدود 62-72 درجه سانتیگراد است.

با حرارت دادن ملایم به ماده ای نرم و قابل انعطاف تبدیل می شود. در دمای 65-63 درجه کاملاً مایع می شود.

البته هر چه نقطه ذوب آن بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر است.

اموال بیزووکس

موم بیزووکس یک ماده پیچیده است که شامل بیش از 300 ماده مختلف است.

عناصر شیمیایی اصلی این ماده کربن (3/73 درصد)، هیدروژن (2/13 درصد) و اکسیژن (5/5 درصد) است.

ترکیب شیمیایی عسل بسیار پیچیده است. این ماده حاوی حدود 15 ترکیب شیمیایی است که به سه گروه تقسیم می شوند.

اسیدهای چرب آزاد (13.5 تا 15%)، استرها (70.4 تا 74.7%) و هیدروکربن های اشباع (12.5 تا 15.5%).

علاوه بر این، ترکیب موم شامل مقدار کمی رنگ و اسانس است که رنگ و بو را تعیین می کند.

لامپ بیزوکس

این ماده به طور گسترده در شمع سازی استفاده می شود و گفته می شود شمع های موم زنبور عسل برتر از سایرین است.

چون بیشتر و بیشتر می سوزند خم نمی شوند و تمیز نمی سوزند.

موم بیسموت خالص شده در ساخت ابزارهای هنری به عنوان چسب رنگ های مومی و تثبیت کننده رنگ های روغنی مورد استفاده بر روی بدنه ابزار موثر است.

این موم یکی از اجزای موم جراحی است که در حین جراحی برای کنترل خونریزی از سطح استخوان استفاده می شود.

در واکس کفش و واکس مبلمان از این ماده در ترکیب با سقز یا روغن بزرک استفاده می شود.

موم های مدل سازی نیز ممکن است از موم زنبور عسل به عنوان یک ماده استفاده کنند. از موم خالص زنبور عسل نیز می توان به عنوان موم ارگانیک استفاده کرد.

توضیح شمع بزوک

یکی از راه های ساخت شمع با واکس بیزوکس استفاده از پارچه های مومی واقعی است. می توانید موم برگ بخرید. این واکس ها با مقداری حرارت خشک می شوند.

ساده ترین راه این است که ورق های موم را بدون مزاحمت بغلتانید تا یک استوانه تشکیل شود. پانل ها باید با مارپیچ های کوچک شروع شوند و به حلقه های بزرگ ختم شوند. قبل از پیچیدن کاغذ مومی، ابتدا فتیله را در مرکز قرار دهید و شروع به پیچیدن بیسکوی کاغذی کنید.

به یاد داشته باشید که هرچه لانه زنبوری را محکم تر بپیچید، احتمال باز شدن آن کمتر می شود و شمع طولانی تر می سوزد. در نتیجه آن را تا حد امکان محکم بپیچید.

وقتی پیچیدن شمع را تمام کردید، لبه پشتی آن را با سشوار یا فندک گرم کنید تا به بدنه شمع بچسبد. در هر مرحله از پیچیدن موم، اگر احساس کردید که موم بیزوکس نرم نیست، بهتر است از سشوار یا فندک برای گرم کردن و انعطاف بیشتر آن استفاده کنید.

این ساده ترین راه برای ساخت شمع موم طبیعی در خانه است. با این روش به راحتی می توانید شمع داشته باشید
 

بیزوکس برای پوست

از موم زنبور عسل مخلوط با چوب کاج برای اپیلاسیون استفاده می شود.

می توان از آن به عنوان چسب برای اتصال قطعات به اجزای داخلی آلات موسیقی استفاده کرد.

در گذشته از این ماده برای ساخت سیلندرهای گرامافون استفاده می شد.

موم بزوک

هنوز هم می توان از آن برای مهر زدن جوایز رسمی یا سلطنتی و دانشگاهی استفاده کرد.

موم Bizowax به عنوان مقدار کمی از افزودنی مواد غذایی E901 برای جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده می شود.

از این ماده برای محافظت از سطح برخی میوه ها استفاده می شود. کپسول های ژلاتین نرم و روکش های قرص نیز می توانند از E901 استفاده کنند.

موم زنبور عسل نیز ماده اصلی آدامس طبیعی است.

مونو استر موجود در موم بیسوم، آب را در انسان و سایر حیوانات به خوبی جذب نمی کند، بنابراین کاربرد کمی دارد.

در حال حاضر استفاده از موم بیزووکس در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی رو به افزایش است.

زیرا تحقیقات نشان می دهد که این مخلوط بهتر از کرم های مشابه ساخته شده با روغن معدنی یا ترکیبات نفتی عمل می کند.

موم زنبور عسل در بالم لب، برق لب، کرم های دست و صورت استفاده می شود. و مرطوب کننده

از این ماده در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، رژگونه، خط چشم و محصولات مراقبت از مو مانند ژل مو استفاده می شود.

عوارض جانبی کرم بیزوکس

این ترکیب برای مصرف خوراکی یا به عنوان دارو بی خطر در نظر گرفته می شود.

اگرچه در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است به زنبورها حساسیت داشته باشند

موم زنبور عسل برای کسانی که مستقیماً از آن روی پوست استفاده می کنند بی خطر است.

اما برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از موم زنبور عسل دچار حساسیت پوستی شوند.

چون اطلاعات موثقی در مورد این ماده وجود ندارد، از مصرف این ماده در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید.
 

مشاهده رفرنس: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/

5 ویژگی طراحی وب سایت حرفه ای


طراحی سایت حرفه ای با طراحی سایت در گذشته متفاوت است. در عصر جدید، زندگی مردم مدرن و مدرن شده است، بنابراین وب سایت ها باید حرفه ای و به روز باشند.

در این مقاله آموزش طراحی سایت حرفه ای را دنبال می کنیم و به شما می گوییم که چگونه ایجاد یک وب سایت حرفه ای به کسب و کار ما کمک می کند. در این بخش، معیارهایی را که در طراحی وب سایت حرفه ای استاندارد هستند و باید در نظر گرفته شوند، شرح می دهیم.

1. ظاهر وب سایت باعث جذب مخاطب می شود.

ظاهر جذاب سایت

وقتی می گوییم چیدمان وب سایت شما باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کند، به این معنا نیست که باید از عناصر خارق العاده استفاده کنید، چیدمان یک وب سایت حرفه ای باید به گونه ای باشد که اگرچه ساده باشد، اما محتوای عمدی داشته باشد. و برای رساندن سریع مخاطب به هدف خود طراحی شده است، زیرا مخاطب حوصله کشف راز برای رسیدن به یک پاسخ ساده را ندارد و به راحتی سایت شما را ترک می کند.

پس با در نظر گرفتن پیشرفت های فعلی کاربران و تکنولوژی، سعی کنید وب سایت خود را ساده، مدرن و راحت طراحی کنید. در واقع اولین قدم برای یک وب سایت حرفه ای ظاهر ساده و آسان آن است.

2. امکان استفاده از وب سایت در هر سیستم عامل.

این سایت در هر سیستم عاملی قابل استفاده است

امروزه بسیاری از افراد از تلفن همراه استفاده می کنند و یکی از رایج ترین کارهایی که با تلفن همراه انجام می شود، مرور وب سایت ها است. پس باید سایت خود را مسئولانه طراحی کنید.

بنابراین سایت ما به راحتی بر روی هر سیستم عاملی مانند اندروید و ویندوز کار می کند. بنابراین یک سایت حرفه ای باید این ویژگی را داشته باشد در غیر این صورت با کاهش بازدید سایت مواجه خواهد شد.

3. ایجاد محتوای مرتبط و با کیفیت

حق خودت را بده

تمامی بازدیدکنندگانی که وارد سایت می شوند به دنبال موارد خاصی هستند. محتوای خوب مهمترین دارایی هر سایتی است. با محتوای خوب و مرتبط می توانید کاربران را جذب کنید. بنابراین محتوایی که در وب سایت حرفه ای خود قرار می دهید باید به صورت حرفه ای ارائه شود.

شما نباید از محتوای تکراری و بی فایده استفاده کنید. همچنین سعی کنید از تصاویر، متن، فیلم و غیره استفاده کنید. به محتوای شما سپس عمده سرمایه گذاری خود را به قسمت محتوای سایت اختصاص دهید.

4. رفتار

سرعت بارگذاری

در ابتدای تولد سایت، سرعت بارگذاری سایت به دلیل سرعت پایین و پایین بهینه اینترنت بسیار کند و کم بود. اما با پیشرفت تکنولوژی و بهینه سازی وب سایت، این سرعت پایین وب سایت به مرور زمان برطرف شده است.

بنابراین وب سایت حرفه ای شما باید در چند ثانیه آپلود شود. این باید جدی گرفته شود زیرا اگر وب سایت به تاخیر بیفتد بازدیدکنندگان زیادی را از دست خواهد داد.

5. بهینه سازی و سئو

سئو سایت

همانطور که در قسمت های قبلی ذکر شد، کار شما فقط به طراحی وب سایت حرفه ای ختم نمی شود. در واقع، شما باید از SEO استفاده کنید تا وب سایت خود را قابل مشاهده کنید.
بیشتر بخوانید:  https://diyarmirza.ir/1402/04/بهترین-شرکت-طراحی-سایت-تهران/


سرد شدن هوا در فصول پاییز و زمستان توجه مردم را به روش‌هایی که برای گرم کردن خانه‌ها و سرپناه‌ها استفاده می‌شود جلب می‌کند. این مشکل زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم آپارتمان های جدید از سیستم های تهویه مطبوع ناکارآمد استفاده می کنند. همچنین برخی از این سیستم‌های گرمایشی به دلیل مصرف بالای برق، هزینه‌های ماهیانه خانوار را افزایش داده و هزینه‌های زیادی را برای خانوارهای ایرانی به همراه دارد. به همین دلیل ایرانی ها ترجیح می دهند از بخاری های گازی استفاده کنند که نسبت به سایر سیستم های گرمایشی بسیار ارزان تر بوده و فرسودگی آن ها نیز بسیار کم است.

یکی از دلایلی که مردم در سال های اخیر استفاده از بخاری های گازی در ساختمان های بزرگ را متوقف کرده اند، مشکل دودکش ها و گازهای خروجی از این وسایل است. برای رفع این مشکل برخی از شرکت های ایرانی با معرفی بخاری های شومینه ای پروژه مدرن جدیدی را آغاز کرده اند. ایرانیانی که می خواهند از گرمای این بخاری ها لذت ببرند این محصولات را با قیمت ارزان خریداری کرده و در خانه های خود استفاده می کنند. برای ساکنین برج این سوال پیش می آید که آیا این بخاری ها که بدون دود کار می کنند کشنده هستند یا خیر؟ آیا می توان از آنها در خانه استفاده کرد؟

مزایا و معایب استفاده از اجاق گازهای بدون دودکش

امروزه مردم قبل از خرید هر محصولی در بازار سعی می کنند با بررسی مزایا و معایب آن تصمیم بگیرند که آیا برایشان مفید است یا خیر. یکی از ابزارهای بسیار محبوب در بین ایرانیان. به خصوص دانشجویان یک بخاری بدون دود است که در پنج سال گذشته در گرم کردن خانه ها بسیار مفید بوده است. امروز قصد داریم مزایا و معایب این دستگاه ها را بررسی کنیم و ببینیم آیا ارزش خرید برای شما را دارد یا خیر.

مزیت استفاده از بخاری گازی

جابجایی و حمل بسیار آسان

برای بسیاری از افراد، به ویژه اجاره‌کنندگان، قابلیت حمل و نقل بسیار مهم است. بخاری های بدون دودکش از آنجایی که بسیار کوچک هستند و از نظر ابعادی مناسب هستند، قابلیت حمل آن ها بسیار عالی است و می توانید آنها را به صورت جداگانه جابجا کنید. وزن این وسایل به قدری سبک است که حتی خانم های خانه دار هم می توانند خودشان آن ها را بلند و جابه جا کنند. این وضعیت زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که می خواهید خانه را گردگیری و تمیز کنید، وقتی به این چیزها رسیدیم باید آنها را جابجا کنید.

ابعاد کوچک و قرارگیری در هر قسمت از خانه

خانه‌های ما کوچک‌تر از همیشه می‌شوند و ما باید راه‌هایی پیدا کنیم تا فضا را بهتر بسازیم. یکی از بهترین راه حل ها خرید اقلام کوچک و کوچکتر است. بخاری های گازی شارژی به دلیل طراحی منحصربفردشان نسبت به بخاری های قدیمی بسیار کوچک هستند و در هر جای خانه حتی پشت مبل قابل استفاده هستند.

قیمت پایین تر دستگاه نسبت به سایر وسایل گرمایشی

مشکلات اخیر همه ما را بر آن داشته تا قبل از خرید هر محصولی به بررسی قیمت آن بپردازیم. البته امروز هزینه خرید اجاق گاز قدیمی برای ما گزاف است و توان پرداخت آنچنان را نداریم. علاوه بر این، گاهی اوقات سیستم های دودکش آنها هزینه های اضافی را برای ما به همراه دارد. بخاری های بدون دود به دلیل نو شدن بهار گرانتر هستند و می توانید با نصف قیمت سایر لوازم آن را تهیه کنید.
 

گرمایش بسیار بالا

در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی که در ایران دیده ایم، بخاری های گازی بدون دود از ظرفیت گرمایشی بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها از جمله بخاری گازی و کولر گازی برخوردار هستند. از آنجایی که این دستگاه ها گاز طبیعی می سوزانند، حرارتی که تولید می کنند چندان آزاردهنده نیست و نوستالژی دهه 60 و 70 را برای ما ایرانی ها تداعی می کند.

مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی

همانطور که می دانید قیمت گاز در ایران بسیار کمتر از سایر نقاط جهان است و این به این دلیل است که هزینه استفاده از وسایل برقی بسیار بالاست و گاهی اوقات قبض برق از حد مجاز فراتر می رود. . بنابراین می توان گفت در صورت استفاده از وسایل گرمایشی گازی بدون دودکش می توان در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی کرد و هزینه ها را کاهش داد.

ما در دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی کمک می کنیم

از آنجایی که این بخاری ها وارد بازار شده اند، طراحی بسیار شیکی دارند. می توانید به راحتی به وب سایت های فروشندگان این دستگاه ها سر بزنید و مدل های مختلف این دستگاه ها را مشاهده کنید. تحت تأثیر این طرح های مختلف، بسیاری از افراد دوست دارند از این بخاری ها برای بهبود زیبایی خانه استفاده کنند، اگرچه گزینه استفاده از بخاری برقی را نیز دارند.

عواقب استفاده از آبگرمکن

عدم وجود تهویه مناسب

خفگی و مرگ احتمالی

رشد کپک و گرد و غبار در خانه

سازگاری بخاری های گازی با خانه

یکی از نکات اصلی که قبل از برنامه ریزی این بخاری ها باید به آن توجه کرد، اندازه بخاری گازی بدون دودکش نسبت به متراژ خانه است. تصور کنید خانه ای دارید که مساحت آن بیش از 100 متر مربع است، خرید بخاری کوچک مناسب شما نیست و به خوبی گرم نمی شود. عکس این سؤال نیز صادق است; اگر خانه خیلی کوچکی دارید، خرید یک بخاری بزرگ کل خانه را گرم می کند و بلافاصله تصمیم می گیرید آن را خاموش کنید.

ایمنی بخاری های گازی بی نهایت

مشکل اصلی بخاری های گازی بدون دودکش ایمنی آنهاست. اگرچه بسیاری از تبلیغ کنندگان می گویند استفاده از این دستگاه ضرری ندارد، اما باید به شما بگوییم که این مشکل چندان صحت ندارد و این بخاری ها می توانند بسیار خطرناک باشند. شیمی به وضوح بیان می کند که وقتی گاز طبیعی می سوزد، اکسیژن موجود در هوا را کاهش می دهد و گاز جدیدی به نام مونوکسید کربن تولید می کند. این گاز تولید شده یکی از دلایلی است که برخی از هموطنان در زمستان بر اثر خفگی جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل در بخاری های سنتی و قدیمی ایران همیشه از دودکش مشترک پشت بخاری برای انتقال این گاز به بیرون از خانه استفاده می کردند. البته قابل ذکر است که شومینه به تنهایی در حذف این گاز موثر نیست و کیفیت بخاری نیز بسیار مهم است.

از بخاری های گازی بدون دودکش استفاده کنید

برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان که معتقدند به هیچ عنوان نباید از این بخاری ها استفاده کرد، باید بگوییم که می توانید از این روش گرمایشی حتی در بیرون از کافه ها و یا در فضاهای باز مانند آشپزخانه های سنتی استفاده کنید. گرمایش. دلیل اصلی استفاده نکردن از این بخاری ها در داخل خانه عدم تهویه و گردش هوا است که در صورت حضور در مغازه یا بیرون از خانه می توانید از آن استفاده کنید.

رجوع به مقاله: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی-بدون-دودکش

بیوگرافی محمد روشنفکر چهره اینستاگرامی و همسرش

بوگرافی محمد روشنفکر ملقب به ممد ایرانی و همسرش را به همراه درآمد شغل و ماجرای مهاجرت با نیکا فلاحی را در ادامه در این قسمت از مجله جوان ایرانی مشاهده کنید.

محمد روشنفکر کیست؟
محمد در بیست و یکمین روز از خرداد ماه سال ۷۲ در شهر بهشهر مازندران دیده به جهان گشوده است اما در حال حاضر در تهران زندگی می کرد وی فارغ التحصیل رشته الکترونیک بوده است.

آغاز فعالیت هنری
محمد روشنفکر با اسم مجازی محمد ایرانی به همراه میکا فلاحی در فضای مجازی فعالیت ویژه داشتند آنها فعالیت خود را نخست در تیک تاک و اینستاگرام آغاز کردند و ویلای جالبی را از خود به اشتراک می گذاشتند تا اینجا که توانستند در اینستاگرام به اوج شهرت برسد.

ماجرای مهاجرت بانیکا فلاحی به ترکیه
وی در فروردین ماه ۱۴۰۰ با انتشار ویدیویی در فضای مجازی اعلام کرد که به همراه نیکا قصد دارد که از ایران برود و به کشور ترکیه مهاجرت کنند و علت این مهاجرت را مشخص نکرد اما به گفته بسیاری از کاربران فضای مجازی او از افراد گروه هشت ناراضی است.

و پس از مهاجرت اش با انتشار لایوی در ترکیه بیان کرد که هیچ کس از ترک وطن خوشحال نمی‌شود ولی باید برای برخی از اتفاقا مهاجرت کرد من همه را دوست دارم و به همه کمک کردم و تا جایی که می توانستم برای کسی کم نذاشتم.

بیوگرافی ممد ایرانی و نیکا فلاحی

اعضای گروه
اکیپ محمد روشنفکر شامل نیکا فلاحی، خانم دیانا رحیمی ،عسل ایزدیان ،ارسلان کاشی، متین امینی، رضا برزگر و عباس قدامی باشد که آنها با ساخت ویدیو های طنز توانسته بودند در فضای مجازی به اوج شهرت برسد و از این طریق کسب درآمد کند.

بیشتر ببینید: بیوگرافی نیکا فلاحی و همسرش

اینستاگرام محمد رونشفکر
صفحه رسمی  وی به نشانی mamad_roshanfekr  فعال می باشد که عاقمندان میتوانند برای مشاهده تصاویر و کلیپ های طنز به آیدی وی مراجعه کنند .

بیوگرافی محمد روشنفکر چهره اینستاگرامی و همسرش
 

آهنگ جدید وحید مرادی به نام حکم اعدام

متن آهنگ حکم اعدام وحید مرادی

هااای جان لیلی، هاای هاای!♫!
دلبر تیسه پرونده دار بهیمه چند سالی من زندون کنار دهیمه !♫!
حکم ابد پشت دیوار دومه شی طناب ره بالای دار بدیمه !♫!
های روزگار لس هاده !♫!
اتی مره نفس هاده بالای دار نشیمه جوونی ره پس هاده !♫!
ای روزگار اسا لس هاده جوونی ره پس هاده !♫!
هااای هااای هاای هاااای
من که تک و تنها لشگری ومه !♫!
فرمانده بی بال و پری ویمه !♫!
پادشاه بی تاج و زری ویمه !♫!
کل ایرون من شیسه یلی ومه !♫!
آی روزگار لس هاده !♫!

اتی مره نفس هاده !♫!
بالای دار نشیمه جوونی ره پس هاده !♫!
آ رفق پادشاه شهر ووش تک و تنها شی سه لشگر ووش !♫!
هااای امان امان جانااا
تموم شاکیا داشتنه شکایت همه هر دری زونه تا رضایت !♫!
منی حکم اعدام ویه صد در صد !♫!
می عمر دنیا دیه وی بیه حکمت !♫!
آی روزگار لس هاده اتی مره نفس هاده بالای دار نشیمه جوونی ره پس هاده !♫!
جان دلبر بی گناهمه ز ندونی دلی درد ره ندونی !♫!
هااای جان لیلی
دلبر منی چند ساله انفرادی جان ماری دعا منی آزادی !♫!
از خوشحالی رفق بیمه فریادی !♫!
شی جان ماری دا هلا می یادی !♫!
آی روزگار لس هاده اتی مره نفس هاده بالای دار نشیمه جوونی ر ه پس هاده !♫!

آهنگ جدید وحید مرادی به نام حکم اعدام

7 نکته برای ایجاد یک پادکست موفق


ایجاد پادکست یکی از موثرترین راه ها برای جذب مخاطب آنلاین و تبلیغ کسب و کار شماست. بر اساس تحقیقات، تعداد این گونه محصولات به سرعت در حال افزایش است. ویرایش و آپلود یک فایل صوتی یک فرآیند ساده است. اما بسیاری از تولیدکنندگان پادکست پس از تولید چند قسمت علاقه خود را از دست می دهند. زیرا آنها نمی دانند چگونه یک پادکست موفق بسازند و صدای بی هدف بسازند. در این مقاله شما را با مهمترین و موفق ترین اصول پادکست آشنا می کنیم.

پادکست موفق چیست؟

موفقیت برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برخی از مردم دانلود پادکست با حجم بالا را موفقیت آمیز می گویند. بسیاری از تولیدکنندگان پادکست در مشاغل بزرگ و کوچک در فروش بیشتر از طریق پادکست موفق بوده اند. برخی دیگر از پادکست ها به عنوان یک پلتفرم طرح اولیه و خلاقانه برای بیان داستان برند خود استفاده می کنند.

بنابراین، کسب و کار شما نیز دستورالعمل خاصی برای یک پادکست موفق دارد. بنابراین ابتدا از خود بپرسید: "تولید پادکست موفق چه معنایی برای تجارت من دارد؟"

پادکست موفق چیست؟

چرا ایجاد پادکست خوب مهم است؟

طبق تحقیقات انجام شده، این محتوا سطح معقولی از تعامل با مخاطب را ایجاد می کند.

مردم به 4 پادکست از 5 پادکست که دانلود می کنند گوش می دهند.

40 درصد از شنوندگان در عرض 48 ساعت پس از دانلود پادکست به آن گوش می دهند.

80 درصد از شنوندگان در عرض یک هفته پس از دانلود به پادکست گوش می دهند

درآمد حاصل از انتشار پادکست ها از 800 میلیون دلار در سال جاری به یک میلیارد دلار در سال 2021 افزایش خواهد یافت.

افراد تحصیل کرده مخاطب پادکست ها هستند. 60 درصد شنوندگان دارای تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس یا عالی هستند.

مخاطبان پادکست سطح اجتماعی-اقتصادی راحتی دارند. 41 درصد از شنوندگان افرادی هستند که درآمد سالانه آنها بالای 75000 دلار است.

ویژگی های یک پادکست موفق

تعدادی اعلامیه وجود دارد. ادامه انجام عملکردهای خوب بسیار مهم است.

میزبان بر اساس موضوع و شخصیت پادکست انتخاب می شود. حداقل باید میزبانی را دعوت کنید که علاقه مند و آگاه به موضوع پادکست باشد تا شنوندگان پادکست آن را جالب بدانند.

یک پادکست خوب اپیزودیک است. از طریق محتوای پادکست اپیزودیک، داستان سرایی امکان پذیر است و مخاطبان شما را دنبال خواهند کرد.

پادکست ها در صورت تقاضا در دسترس هستند. شنوندگان محتوای مورد نظر خود را انتخاب می کنند و به صورت هفتگی و روزانه گوش می دهند.

نکاتی برای ایجاد یک پادکست موفق

در زیر به 7 نکته برای ایجاد یک پادکست خوب و موثر خواهیم پرداخت.

1. یک مفهوم متقاعد کننده ایجاد کنید

برای ایجاد یک پادکست موفق، باید موضوعاتی را پیدا کنید که مخاطبانتان را مورد علاقه خود قرار دهند. سپس این مقالات را در قالب فایل های صوتی به محتوای آموزنده، سرگرمی، محتوای آموزشی و ... تبدیل کنید.

پادکست ها را به عنوان محتوای متنی یا ویدیویی آماده کنید! شما باید به محتوای مورد نظر خود فکر کنید. چه سوالی از خود خواهید پرسید؟ از چه آهنگی استفاده خواهید کرد؟ پادکست هر چند وقت یک بار منتشر می شود؟ چه نوع پادکست هایی تولید خواهید کرد؟ آیا به مصاحبه، مونولوگ، میزبانی، روایتگری یا ترکیبی از اینها نگاه می کنید؟

تعداد قسمت های پادکست را از قبل تعیین کنید. برنامه ریزی بهترین راه برای اندیشیدن به محتوا و اصلی ترین راه برای پیش بینی فعالیت ها و امکانات لازم است. همچنین، اگر می‌خواهید شخصی را به عنوان میزبان پادکست یا رادیو دعوت کنید، آن را روی ۹۰ دقیقه رها نکنید. ممکن است پیشنهاد شما رد شود.

در ابتدای تولید پادکست، همیشه ایده و موضوع مشخصی وجود ندارد. در عوض، شخصیت واقعی پادکست در طول چندین قسمت شکل می گیرد. اما باید از همان ابتدا هدف و برنامه ریزی را مشخص کرد. البته برای جلب توجه کاربران به یک نام جذاب نیز نیاز دارید.

2. برنامه ریزی و ساختار گروه

موفقیت تصادفی نیست. هر جلسه باید به عنوان یک اثر هنری طراحی شود. تهیه محتوای پادکست مانند یک فرآیند تحقیق است. شما به اعداد کلیدی، نقل قول ها و حقایق جالب در رشته خود نیاز دارید. برای پوشش موضوعات مختلف نمودار یا جداول ایجاد کنید. برای مثال ابتدا نکات اصلی شیراحمدی را یادداشت کنید.

اگر پادکست شما در قالب مصاحبه است، ابتدا یک راهنمای مصاحبه با سوالات کلیدی تهیه کنید. آشنایی با مصاحبه شونده با مکث صحبت کنید؟ می توانم چند سوال بپرسم؟ در واقع، مصاحبه کنندگان رادیویی از کارت های شاخص نیز برای هدایت مصاحبه با مجری استفاده می کنند. تهیه پادکست مصاحبه نیز روند مشابهی دارد. بنابراین، ابتدا باید با فرآیند تهیه انواع پادکست ها آشنا شوید.

3. پادکست را با فرمت صوتی مناسب ضبط کنید

صدای پادکست باید با بالاترین کیفیت ممکن باشد. یکی از عرصه های رقابت در دنیای فناوری کیفیت فایل های صوتی تولید شده است. بینندگان و شنوندگان جذب فایل های با کیفیت بالا می شوند. شما هم نباید در این مسابقه عقب بمانید.

از نرم افزارهای صوتی خوب برای ضبط پادکست خود استفاده کنید. محیطی آرام با حداقل مزاحمت ایجاد کنید. مثلا گوشی را خاموش کنید، پنجره را ببندید و ... تا حد امکان خیلی سریع صحبت نکنید. داشتن صدای خوب نیز برای ایجاد یک پادکست حرفه ای کافی نیست. شما می توانید با گذراندن یک دوره کوتاه سخنرانی آنلاین، تاثیر صدا و لحن خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، تا حد امکان باید از استفاده از هجاهای مزخرف مانند "الف"، "م" و ... خودداری کنید، آهسته تر صحبت کردن به شما کمک می کند تا در مورد محتوای ارائه شده فکر کنید. این کار بسیار هوشمندتر به نظر می رسد و ویرایش طبیعی تر به نظر می رسد.

بنابراین، تقویت یک فایل صوتی به دو عامل بستگی دارد:

بهبود فضای اتاق و صدا از جمله میکروفون، هدفون، نرم افزار و غیره بسیار مهم است. ما آنها را در زیر لیست خواهیم کرد.

تقویت صدا یا راوی مهم است. بنابراین مراقب صدای خود باشید و از قبل برای جلسه ضبط آماده شوید. صدای خشن، خسته و نامفهوم شنوندگان را جذب نمی کند.

4. برای تولید یک پادکست موفق از تجهیزات حرفه ای استفاده کنید

با داشتن یک کارگاه مجهز به تجهیزات قدرتمند ضبط صدا، فرآیند ضبط آسان تر، حرفه ای تر و با کیفیت تر می شود. اکنون با پیشرفت تکنولوژی و داشتن گوشی هوشمند می توانید به سرعت پادکست بسازید. بنابراین، سطح کیفیت صدا و کیفیت تولید پادکست را بر اساس تجهیزات مشخص شده تعیین می کنید. یک سازنده پادکست مبتدی می تواند صدا را روی گوشی هوشمند یا با استفاده از برنامه ای مانند Podbean یا Anker (مناسب برای آیفون و اندروید) ضبط کند.

اولین سرمایه گذاری در این زمینه باید روی یک میکروفون خوب باشد. زیرا صدای پس زمینه را کاهش می دهد و صدای شما را گرمتر و دلپذیرتر می کند. شما می توانید از یک میکروفون ثابت مانند USB Yeti Pro استفاده کنید که برای هر دو سیستم مک و کامپیوتر مناسب است. اگر پادکست انجام می‌دهید و می‌خواهید صدایی با کیفیت داشته باشید، میکروفون‌های گران‌تری با عملکرد بهتر وجود دارند.
 

البته خرید یک هدست یا گوشی نیز ایده خوبی است. زیرا می توانید صدای خود را با کیفیت خوب بشنوید. هدفون هایی مانند Sennheiser HD280Pro شما را از سر و صدای اطراف جدا می کند.

5. از نرم افزار مناسب برای تولید پادکست استفاده کنید

این نرم افزار یک فرآیند ویرایش صوتی ساده و سریع را فراهم می کند. نرم افزار اصلی مدیریت و ویرایش فایل های صوتی Audacity می باشد که از سال 2000 مورد استفاده قرار گرفته است.این نرم افزار قابل استفاده در سیستم های مک، پی سی و لینوکس می باشد. این نرم افزار هر روز با ویژگی های مختلف در حال توسعه است. این ابزار رایگان برای ویرایش پادکست ها (حذف قسمت های ناخواسته، جمع آوری قطعات و ذخیره آنها، افزودن جلوه های صوتی یا موسیقی، رفع نواقص در ضبط های صوتی و غیره) مناسب است. البته نرم افزارهای پیشرفته تری در این زمینه شامل Hindenburg Journalist و Adobe Audition می شود.

این برنامه های محبوب دارای بسیاری از برنامه های آموزشی آنلاین رایگان هستند. بنابراین می توانید از مجموعه ای از نرم افزارهای ویرایش همراه با اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای مبدل صدا استفاده کنید. می توانید مصاحبه ها را در نرم افزار Skype8 ضبط کنید. بسیاری از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند قابلیت ضبط صدا را نیز ارائه می دهند. این برنامه ها را قبل از ضبط نهایی صدا امتحان کنید. زیرا برای داشتن عملکرد مناسب باید اپلیکیشنی را پیدا کنید که با مدل گوشی شما مطابقت داشته باشد.

خدمات چت صوتی آنلاین مانند زوم نیز برای پروژه های حرفه ای در دسترس است. برای مثال، اگر در حال مصاحبه با مهمانان مختلف هستید. در این پلتفرم می توانید از قابلیت ضبط صدا استفاده کنید.

6. یک پادکست آماده کنید

هنر ویرایش یا ویرایش یک فایل صوتی را بیاموزید یک مقدمه و نتیجه گیری مناسب فایل شما را به یک پادکست حرفه ای تبدیل می کند افزودن یک موسیقی متن خوب نیز پیام مورد نظر را تقویت می کند

ویرایش می تواند کلمات تکراری، نویز و نقص های کوچک صوتی را حذف کند. نرم افزار ویرایش حرفه ای آهنگ های صوتی را به پادکست ها اضافه می کند. دوره ساخت پادکست زها شیراحمدی بسیاری از سایت ها به شما امکان دانلود یا تولید موسیقی را به صورت رایگان می دهند (اما از کپی رایت آگاه باشید و از موسیقی دارای مجوز استفاده کنید).

اگر اهداف تجاری بیشتری دارید، می توانید با آهنگساز در مورد تولید یک قطعه جداگانه صحبت کنید و آن را بخشی از ویژگی صوتی پادکست خود در نظر بگیرید. فایل صوتی را با کیفیت بالا (حداقل Kbps256) ایجاد کنید و متادیتای فایل را پر کنید.
 

7. پادکست خود را نام ببرید

پادکست موفق

برای ایجاد یک پادکست موفق، باید هویت بصری خود را ایجاد کنید. روی موارد زیر کار کنید:

یک نام واضح برای پادکست خود انتخاب کنید. مردم بر اساس نام خود جذب شنیدن می شوند.

بیشتر پلتفرم های انتشار پادکست از شما می خواهند که هویت بصری ارائه دهید. شما باید یک تصویر بیشتر مربعی را با پادکست خود اضافه کنید. این تصویر در اندازه کوچک نمایش داده می شود، بنابراین باید واضح باشد. برای اطمینان از کیفیت نمایش تصویر، آن را در اندازه بزرگ (حداقل 2000 پیکسل) بسازید.

به توضیحات یا توضیحاتی که دوست دارید همراه با نمایش پادکست بشنوید فکر کنید. البته بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. این توضیحات به شما کمک می کند تا پادکست را تماشا کنید. بنابراین، می توانید از ابزار جستجوی کلمات کلیدی مانند SEMRush برای یافتن انتظارات یا عبارات کاربر استفاده کنید.

یک وب سایت برای پادکست خود راه اندازی کنید. طراحی وب سایت ابزار مهمی برای تعامل با مخاطبان، انتشار پادکست و کسب درآمد است. داشتن وب سایت خود مزایای زیادی دارد.

در پایان . . .

برای تولید یک پادکست موفق، به یک مفهوم متقاعد کننده و قانع کننده، برنامه ریزی، مدیریت کیفیت صدا، سرمایه گذاری در تجهیزات و نرم افزار مناسب، ویرایش فایل های صوتی و دادن اعتبار نیاز دارید. به نظر شما چه عوامل دیگری در موفقیت یک پادکست نقش دارند؟