مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

هر آنچه که باید در مورد کرم های فونداسیون بدانید

 


کرم پودر یکی از محصولات آرایشی برای آرایش صورت است. این محصول در تمام صورت استفاده می شود تا پایه ای یکدست برای بقیه آرایش شما ایجاد کند. اگر به نام این محصول «فنداسیون» نگاه کنید، می بینیم که فلسفه استفاده از این محصول ایجاد پایه ای مناسب برای ایجاد جلوه نهایی آرایش شما است. انتخاب یک کرم پودر مناسب از بین انواع آن می تواند به رفع لک های صورت، حتی رنگ پوست، رفع عیوب پوست و ایجاد لایه ای صاف و یکدست روی پوست شما کمک کند.

کرم پودر چیست؟

یونانیان و رومیان باستان از کرم پودر حاوی غلظت بالایی از سرب سفید و جیوه استفاده می کردند، فرمولی که درصد بالایی از سم را تولید می کرد. با این حال، از آنجایی که پوست بسیار سفید محبوب بود و نشان دهنده طبقه اجتماعی بالا بود، استفاده از این کرم پودرهای سمی تا اوایل قرن 18 رایج بود.

ترکیب کرم پودر امروز از قلب تئاتر بیرون آمد. یک هنرمند آلمانی به نام کارل بودین روی، خاک رس قرمز و چربی خوک را مخلوط کرد تا محل اتصال کلاه گیس و پیشانی را بپوشاند. هنرمندان دیگر آنقدر از تلاش های او خوششان آمدند که بودین بعداً مخلوط دست ساز خود را با نام رنگ روغن گریم به صورت تجاری فروخت.

به گفته نیک مورانت، شیمیدانی که در مواد آرایشی تخصص دارد، صرف نظر از نحوه تولید فونداسیون (مایع، جامد یا اسپری)، همه انواع فونداسیون همچنان حاوی همان مواد اولیه، مرطوب کننده ها، رنگدانه ها و پرکننده ها هستند. پایه معمولا آب، روغن یا موم است. رایج ترین فیلر تالک است که به پخش شدن یکنواخت رنگ و لغزش فونداسیون به نرمی روی پوست کمک می کند. رنگدانه ها معمولاً شامل اکسیدهای آهن قرمز، زرد و سیاه و دی اکسید تیتانیوم هستند که به بازیابی رنگ طبیعی پوست کمک می کنند.

وجود برخی عناصر در کرم پودر به رفع برخی از مشکلات پوستی کمک می کند. کرم پودر حاوی خاک رس کائولن و پودرهای جاذب مانند سیلیس، آلومینا، نشاسته ذرت یا تالک می تواند به کنترل چربی و جلوگیری از براق شدن کمک کند. وجود موادی مانند روغن آووکادو، روغن کنجد، روغن جوجوبا یا گلیسرید برای پوست خشک مفید است. کرم پودر حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید می تواند به بهبود لک های پوستی کمک کند.

مواد خامه پودر

ترکیبات کرم پودر حالت پودری خود را از دست می دهند و مایع و نیمه مایع می شوند. در زیر به بررسی این ترکیب می پردازیم.

براکت ها

وجود مواد نگهدارنده در ترکیبات کرم پودر یکی از دلایلی است که کرم پودر جامد و پودری نیست و حالت مایع دارد. در کرم پودر باید از مواد نگهدارنده استفاده کرد زیرا از رشد باکتری ها در لوازم آرایشی جلوگیری می کند.

گلیسرین

گلیسیرین یکی از روغن هایی است که برای ایجاد نرمی در محصولاتی مانند کرم ها و پودرها استفاده می شود. این روغن می تواند به محصولات قوام دهد و به طور گسترده در کرم های پوست خشک استفاده می شود.

امولسیفایر

امولسیفایرها، مانند اسید لینولئیک، روغن هایی هستند که در فرمولاسیون کرم استفاده می شوند. استفاده از این ماده این است که کرم پودر نرم و مخملی شود.

سیلیکون

وجود این دارو در ترکیب کرم پوست باعث نرمی و آرامش و سهولت استفاده افراد می شود. متاسفانه استفاده از سیلیکون در لوازم آرایشی باعث آسیب به پوست و تیره شدن رنگ آن می شود اما به دلیل نرمی و قوام بودن در کرم ها استفاده می شود.

آلفا هیدروکسی اسید

وجود آلفا هیدروکسی اسید در ترکیبات کرم پودر باعث می شود که کرم پودرها نتوانند حالت پودری خود را حفظ کنند و به کرم های مایع و نازک تبدیل شوند.

سرامیدها

سرامیدها به طور طبیعی در بدن تولید می شوند و وجود آنها در بافت پوست باعث بهبود رطوبت پوست می شود. اما سرامیدهای مصنوعی نیز وجود دارند، بسیاری از برندها از سرامیدها در ترکیبات کرم پودر استفاده می کنند تا خاصیت آبرسانی و ضد چروک را به خواص کرم پودر اضافه کنند.

لانولین

یکی از دلایل حساسیت افراد به برخی از کرم های آرایشی وجود لانولین در ترکیبات آنهاست. این ماده از پشم به دست می آید و به همین دلیل در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. لانولین برای هیدراتاسیون به کرم پودرها اضافه می شود. اگر به مواد طبیعی مانند لانولین حساسیت دارید، حتما قبل از خرید محصولات آرایشی، مواد تشکیل دهنده را به دقت مطالعه کنید.

اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک نوعی اسید است که از قند به دست می آید و اغلب در AHA ها استفاده می شود. AHA در بین خانم ها محبوبیت بیشتری دارد و در محصولات پوست، ضد آفتاب و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. این دارو حاوی مواد روشن کننده و محرک است و مصرف مقادیر کم آن می تواند به پوست آسیب برساند. اما استفاده از بیشتر می تواند برای کاهش علائم پیری، درمان آکنه و جوش و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که AHA باید توسط پزشکان و متخصصان پوست تجویز شود. استفاده از AHA ها همراه با ضد آفتاب در بهبود کیفیت و سلامت پوست بسیار موثر است.

انواع کرم پودر

طیف وسیعی از فونداسیون های کرم وجود دارد که از نظر بافت، پوشش و دوام متفاوت هستند. از آنجایی که هر کدام متفاوت است، کاملاً ضروری است که تفاوت را بدانید تا بتوانید بر اساس نوع پوست و رنگ پوست خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بسته به نوع پوست و پوشش مورد انتظار، هر فردی باید پایه آرایش مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین کیفیت کرم پودر بسیار مهم است. شما نباید یک محصول اکسید شده را انتخاب کنید و در پایان روز یک کیک و یک گل رز ترک خورده دارید. در ادامه انواع کرم پودرها را با توجه به فرمول، میزان پوشش و نوع اثر نهایی به شما معرفی می کنیم تا بتوانید نوع مناسب خود را انتخاب کنید.

کرم پودر چسبنده

کرم پودر چسبنده سفت و مات است، بنابراین دانه های رنگی بیشتری دارد و پوشش بهتری دارد. اگر کرم پودر مایع را دوست ندارید و می خواهید پوست خود را به خوبی بپوشانید، فونداسیون تماسی برای شما مناسب است. زنان شاغل از سادگی، قابل حمل بودن و کارایی این محصول بهره مند خواهند شد.

این کرم پودر را می توان مستقیما روی پوست مالیده و با برس یا اسفنج صاف کرد. پودر کرم چسبنده به دلیل خشکی برای پوست های معمولی و چرب ایده آل است. با این حال، می تواند روی پوست بسیار خشک مالیده شود و آن را غیر جذاب کند.
 

 

کرم پودر مایع

این کرم پوست را کاملا یکدست می کند. این کرم پودر تقریبا برای هر نوع پوستی قابل استفاده است. می توانید کرم پودر را با برس یا اسفنج استفاده کنید و به راحتی روی پوست بمالید.

این نوع کرم پودر از نظر قوام، ماندگاری و میزان آبرسانی انواع مختلفی دارد. بنابراین، در این دسته، گزینه های شما گسترده تر است. مثل همیشه، قبل از استفاده از این نوع کرم پودر، مطمئن شوید که پوست خود را به طور کامل با مراقبت از پوست آماده کرده اید.

کرم پودر

کرم پودر شباهت زیادی به سایر کرم پودرها دارد. به علاوه قوام آن نسبت به سایر انواع کرم پودر کمتر است. از آنجایی که پوست شما به طور مداوم در طول روز در حال تولید چربی است، لازم است پودر را تازه کنید. بنابراین، اگرچه این نوع محصولات راهی عالی برای از بین بردن درخشش پوست چرب هستند، اما ماندگاری زیادی ندارند.

همچنین، از آنجایی که فونداسیون پودری تمایل دارد خطوط ریز و لکه های خشک را برجسته کند، افرادی که پوست خشک یا قرمز دارند تمایل به استفاده کم از آن دارند.

کرم پودر

میزان رطوبت این نوع کرم نسبت به انواع دیگر برتری دارد. اگر می خواهید لکه های خشک روی پوست کمتر به چشم بیاید و کرم پودر کاملا روی پوست قرار گیرد، بهترین گزینه کرم فیکسر است.

این نوع کرم پودر به صورت پمپی، لوله ای و فشرده در بازار موجود است. مانند فونداسیون مایع، فونداسیون را با برس یا اسفنج مخصوص بمالید. کرم پودرها از نظر ترکیب، ظاهر نهایی، ماندگاری و ... متفاوت هستند. در همین حال، انجام تحقیقات کامل برای یافتن بهترین محصول برای شما بسیار مهم است.

نوع کرم پودر بر اساس میزان پوشش دهی می باشد

انتخاب انواع کرم پودر کم، متوسط ​​یا زیاد به آرایش نهایی و وضعیت پوستی که می خواهید بپوشانید بستگی دارد. میزان پوشش یک کرم پودر به میزان رنگدانه های استفاده شده در ترکیب آن بستگی دارد. در حالی که تشخیص تفاوت بین هر نوع پوشش پودری آسان به نظر می رسد، اما دانستن ریزه کاری های هر کدام به شما کمک می کند تا بهترین نوع را برای پوست خود انتخاب کنید. به زبان ساده، پوشانندگی بالا به این معنی است که فونداسیون عیوب پوست را به طور کامل می پوشاند، در حالی که پوشش کم به این معنی است که لکه های پوست پس از آرایش قابل مشاهده است. در زیر جزئیات سه سایه مختلف ایجاد شده توسط کرم پودرهای مختلف آورده شده است.

- نظر را پاک کنید

کرم پودر با پوشش کم بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند رنگ پوست طبیعی خود را حفظ کنند. این نوع کرم پودر بدون پوشاندن کامل پوست صورت را با ظرافت یکدست می کند. کرم پودرهای با پوشش کم حداقل لایه ای را روی پوست ایجاد می کنند تا لک ها و چین و چروک های صورت شفاف شوند و منافذ پوست را مسدود نکنند. این نوع برای کسانی است که ممکن است احساس آرایش روی صورت خود را دوست نداشته باشند. انواع کم پوشش کرم پودرها معمولاً حاوی 10 تا 18 درصد رنگدانه هستند. کرم های BB و CC معمولا در این دسته قرار می گیرند.

- پوشش متوسط

کرم پودر با پوشش متوسط ​​پوستی یکدست و صاف ایجاد می کند اما در عین حال اثر طبیعی پوست را حفظ می کند. این نوع کرم پودر معمولاً محبوب ترین است زیرا همه کاره تر است. این بدان معناست که بسته به اینکه چقدر آن را روی صورت خود پخش می کنید، می توانید پوشش کمی یا زیاد ایجاد کنید. استفاده از یک لایه می تواند باعث ایجاد لک روی صورت شما شود، اما استفاده از لایه بعدی می تواند آنها را کاملاً بپوشاند. شما می توانید با مخلوط کردن یک مرطوب کننده با زیرسازی با پوشش متوسط ​​آن را روشن کنید تا پوشش طبیعی تری برای پوست ایجاد کنید. انواع پوشش متوسط ​​کرم فونداسیون معمولاً حاوی 18 تا 23 درصد رنگدانه هستند.

- پوشش کامل

برای اینکه پوست صورت شما کامل و نرم به نظر برسد، کرم پودرهای با پوشش بالا تنها راه حل هستند. این نوع کرم پودر جای زخم و لکه های صورت را کاملا می پوشاند. مانند کرم پودرهای با پوشش متوسط، این نوع نیز انعطاف پذیر است، یعنی می توانید با استفاده بیشتر پوشش بیشتری ایجاد کنید یا با مخلوط کردن آن با مرطوب کننده، پوشش را کاهش دهید. استفاده از این نوع محصول دشوارتر بوده و نیاز به مهارت بیشتری دارد، زیرا خطا در استفاده از آن نسبت به انواع دیگر آشکارتر خواهد بود. اما اگر پوستی با لکه‌ها یا لکه‌های زیادی دارید، بهتر است وقت خود را صرف بهبود مهارت‌های خود کنید زیرا نتایج ارزش زمان داده شده را دارد.

این نوع کرم پودر برای کسانی که ترجیح می دهند پوستشان کاملا پوشیده باشد و همچنین کسانی که می خواهند جلوی دوربین بروند یا عکس بگیرند بسیار مناسب است. با این نوع پوشش حتی می توانید خالکوبی های خود را نیز بپوشانید. استفاده از این نوع کرم پودر کاملاً به سلیقه شما یا مراسمی که می خواهید در آن شرکت کنید بستگی دارد. این نوع کرم پودرها معمولا تا 35 درصد رنگ دارند. انواع دیگری از این نوع محصول وجود دارد که تا 50 درصد حاوی رنگدانه است که کاربردهای حرفه ای مانند آرایش دارد.
 

لینک منبع: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-خارجی/

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی