مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

طرز تهیه مجلسی کرم سبزی به دو صورت; با گوشت و پنیر کبابی


محبوبیت کرم سبزی در بین ایرانیان نیازی به توضیح ندارد! به ندرت کسی این خورش خوشمزه و بی نظیر را دوست ندارد. محبوبیت این غذا به قدری بالاست که از قضا معیاری برای مهارت آشپزی ما ایرانیان است. امیدوارم از شما بپرسند که آیا آشپز خوبی هستید؟ و بلافاصله پرسید آیا پختن کورما سابجی بلدی؟ طرز تهیه کورما سابجی مجلسی بسیار ساده است اما تکنیک های خاص آشپزی تفاوت بین یک سرآشپز حرفه ای و یک سرآشپز معمولی را ایجاد می کند.

اگر خورش سبزی سیاه شما هرگز حرفه ای به نظر نمی رسید نگران نباشید. این بار طرز تهیه یک سوپ سبزیجات خوشمزه را به شما آموزش می دهیم که کل خانه را پر می کند تا به این سوال پاسخ قطعی بدهید.

مواد لازم برای تهیه سوپ سبزیجات

سبزی سیاه (پیاز، گشنیز و جعفری به همین مقدار و شنبلیله به مقدار یک سوم) یک کیلوگرم

گوشت آب پز با استخوان 500 گرم

دو سوم فنجان لوبیا قرمز

پنج عدد لیمو عمانی

یک عدد پیاز بزرگ

به اندازه نیاز آبجو

نمک، فلفل و به میزان لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات

سطح اول

لوبیاها را یک شب در آب خیس کنید و دو یا سه بار آب آن را عوض کنید

مرحله دوم

پیاز را ریز خرد کنید. در تابه ای کمی روغن بریزید و پیاز را با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید.

سطح سوم

گوشت پخته شده را به اندازه دلخواه خرد کنید و به پیاز اضافه کنید، کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

بهتر است حبوبات را با آب در قابلمه مخصوص بپزید تا آب حبوبات مانع لعاب خوردن خورش نشود. سپس یک قابلمه بردارید و لوبیاها را یکی یکی روی آتش بگذارید تا نیم پز شود.

گام پنجم

بعد از کمی تفت دادن گوشت و پیاز، 3 پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید، در تابه را ببندید و حرارت را کم کنید و گوشت را کمی گرم کنید.

وقتی گوشت نیم پز شد سبزیجات را بشویید و بپاشید سپس در قابلمه را به طور یکنواخت سرخ کنید. اگر از سبزیجات یخ زده استفاده می کنید، آنها را بدون باز کردن یخ در روغن قرار دهید تا هنگام تفت دادن، لاستیکی نشوند.

قدم ششم

بعد از نیم پز شدن گوشت، سس سویا را بردارید و به همراه سبزیجات به تابه اضافه کنید. در مرحله بعد لیمو عمانی را که از قبل سوراخ کرده اید اضافه کنید و دوباره 2 تا 3 لیوان آب داخل قابلمه بریزید.

کلاس هفتم

بعد از 2 ساعت خورش سبزی تقریبا آماده است. حالا نوبت اضافه کردن ادویه برای خورش است. نمک و آب را به میزان لازم اضافه کنید، سپس یک ساعت دیگر با حرارت ملایم بجوشانید تا طعم ها با هم ترکیب شوند.
 

 

جزئیات دیگر

اگر سبزیجات ریز خرد شده باشند خورش خوب می شود. وگرنه خورش هر چقدر هم که بپزه جا نمیشه.

بهتر است از سبزیجات تازه استفاده کنید، اما اگر می خواهید سبزیجات را در فریزر نگهداری کنید، بهتر است آنها را در فریزر بگذارید و هنگام پخت سرخ کنید تا سالم تر و زیباتر شوند.

هنگامی که آن را دارید، باید از روغن استفاده کنید

از سرخ کردن سبزیجات خودداری کنید زیرا باعث تیره شدن رنگ و از دست دادن ارزش غذایی آنها می شود.

سوپ سبزیجات شما هر چه مرطوب تر باشد غلیظ تر و خوشمزه تر خواهد بود.

در نهایت وقتی حرارت را خاموش کردید، مقداری یخ به ظرف اضافه کنید تا چربی خورش روی تابه بالا بیاید.

طرز تهیه سوپ سبزیجات با پنیر کبابی یا حلومی

سوپ سبزیجات برای گیاهخواران

ابتدا اگر بخواهیم از خصوصیات پنیر کبابی یا حلومی بگوییم. پنیر پخته شده یک پنیر نیمه سخت طبیعی است که از مخلوط شیر گوسفند و بز تهیه می شود. چیزی که این پنیر را منحصر به فرد می کند این است که نقطه ذوب بالایی دارد که در حرارت ذوب نمی شود و می توان آن را سرخ کرد و کبابی کرد. پنیر کبابی کم نیست! بافت پر از مواد این پنیر طعم سنتی و خاص این خورش را خراب نمی کند.

اگر دستور پخت قورمه سبزی با پنیر کبابی را امتحان نکرده اید، توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید. می توانید پنیر کبابی را با گوشت جایگزین کنید یا از گوشت و پنیر کبابی استفاده کنید. برای این کار کافی است سبزی سیاه را بدون گوشت تهیه کنید و در نهایت پنیر کبابی را در خورش بریزید.

مراجعه به منبع:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/


 

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی