مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

5 علت مهم چاقی در سالمندان


اگرچه چاقی در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند، افراد مسن نسبت به سایر افراد در برابر بیماری های مختلف آسیب پذیرتر هستند و چاقی شرایط را برای آنها بدتر می کند. در این مقاله به تمام سوالات بی پاسخ شما در مورد چاقی در سنین بالا پاسخ می دهیم!

چاقی مشکل عمده ای است که می تواند کیفیت زندگی و استقلال سالمندان را تحت تاثیر قرار دهد. کسب اطلاعات در این زمینه تاثیر مثبتی بر سبک زندگی سالمندان شما دارد.

5 علت مهم چاقی در سالمندان

چاقی یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان است و به دلایل زیادی رخ می دهد. اگرچه تصور می شود پرخوری تنها عامل چاقی است، اما باید دانست که غذا تنها عامل افزایش وزن به خصوص در افراد مسن نیست. در اینجا پنج مورد از شایع ترین علل چاقی در سالمندان آورده شده است.

چاقی در سالمندان

1. ژنتیک

اگرچه چاقی به طور کامل رفع نشده است، اما یک جزء ژنتیکی قوی وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که سه چهارم خطر چاقی را می توان به ژنتیک نسبت داد، در حالی که تنها یک سوم به دلیل عوامل محیطی است که در چاقی نقش دارند.

2. سبک زندگی بی تحرک

سبک زندگی بی تحرک به شدت با افزایش وزن و چاقی مرتبط است. بزرگسالان کم تحرک نسبت به افراد فعال کالری کمتری می سوزانند. بی تحرکی همچنین با بیماری های مزمنی مرتبط است که خطر مرگ را افزایش می دهد، از جمله فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و سرطان.

3. غذای نامناسب و عادات بد غذایی

ارزش انرژی غذا بر حسب کالری اندازه گیری می شود. رژیم غذایی نامناسب و عادات غذایی ناسالم به تدریج منجر به چاقی می شود. افرادی که رژیم غذایی آنها شامل غذاهای فرآوری شده با کالری بالا و کم تغذیه است، در معرض خطر بیشتری برای چاقی هستند. بنابراین رعایت توصیه های مهم در رابطه با رژیم غذایی سالمندان بسیار مهم است.

4. داروهای خاص

بسیاری از داروها، مانند داروهای ضد افسردگی یا ضد روان پریشی، می توانند باعث کاهش وزن شوند.

5. شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی، مانند کم کاری تیروئید، می تواند به افزایش وزن و چاقی در سالمندان کمک کند.

بررسی خطرات احتمالی چاقی برای سالمندان

اگر چاقی به موقع درمان نشود، خطری برای سالمندان شما خواهد بود. در چنین شرایطی، سالمندان مبتلا به چاقی ممکن است با مشکلات جدی سلامتی مواجه شوند و پس از مدتی این مشکل به یک بیماری جدی تبدیل شود. به همین دلیل است که می گویند چاقی یک بیماری نیست، بلکه مادر همه بیماری هاست. در اینجا 5 خطر اصلی چاقی در سالمندان را معرفی می کنیم:

در افراد مسن و سنگین

1. اضافه وزن می تواند منجر به دیابت شود

چاقی منجر به دیابت نوع 2 به خصوص در افراد مسن می شود.

2. چاقی باعث افزایش بیماری های قلبی می شود

بزرگسالان چاق بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند. در برخی موارد، چاقی می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

3. چاقی باعث افزایش فشار خون می شود

بدن چاق برای تامین اکسیژن و سایر مواد مغذی ضروری به خون بیشتری نیاز دارد. بنابراین چاقی باعث افزایش فشار خون می شود.

4. گرسنگی باعث بی خوابی یا بد خوابی می شود

افراد مسنی که چاق هستند بیشتر در معرض بی خوابی و سایر مشکلات خواب هستند. برخی از مطالعات نشان می دهد که چاقی ارتباط مستقیمی با خواب آلودگی و خستگی در طول روز دارد.

5. چاقی می تواند باعث سرطان شود

هنگامی که چاقی به طور غیر طبیعی افزایش یابد، می تواند منجر به سرطان شود. به گفته متخصصان، سلول های چربی می توانند بر فرآیندهای بدن که رشد سلول های سرطانی را تنظیم می کنند، تأثیر بگذارند.

پیشگیری از چاقی در سالمندان

راه های پیشگیری از چاقی در سالمندان

همانطور که در بالا ذکر شد، چاقی می تواند تهدیدی جدی برای سلامت افراد مسن باشد، بنابراین پیشگیری به موقع بسیار مهم است. در اینجا چند راه ساده برای پیشگیری از چاقی در سالمندان آورده شده است:

با دقت بخور

با افزایش وزن سالمندان، اهمیت تغذیه سالمندان دو چندان می شود. یکی از دلایل اصلی چاقی عادات غذایی ناسالم است. بنابراین برای جلوگیری از این امر، سالمندان باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشند و از غذاهای سالم و مقوی استفاده کنند.

ورزش ها

سالمندان باید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنند. با ورزش منظم می توانند به راحتی از خطر چاقی جلوگیری کنند. ورزش نه تنها به سالمندان کمک می کند تا از چاقی دوری کنند، بلکه به آنها کمک می کند تا بدنی سالم و متناسب داشته باشند.

آموزش ذهن

علاوه بر فعالیت بدنی، سالمندان باید به ورزش ذهنی نیز بپردازند. ورزش ذهنی برای سالم ماندن و کمک به سالمندان در حفظ شادی و آرامش در حالی که فعال و هوشیار هستند، کلیدی است.

اطراف برای

همه باید 6 تا 8 ساعت بخوابند زیرا خواب به بدن انسان زمان لازم برای تجدید قوا و بازسازی و همچنین پیشگیری از چاقی را می دهد.

مدیتیشن علیه چاقی

مدیتیشن با افسردگی کمتر، تمرکز بهتر بر زندگی و بسیاری از مزایای سلامتی شگفت انگیز همراه است. خوب است بدانید که مدیتیشن یک راه موثر برای کاهش وزن و تغییر عادات غذایی است. بنابراین در کنار ورزش، افراد مسن باید حداقل 15 تا 20 دقیقه در روز مدیتیشن کنند.

یوگا برای چاقی در سالمندان

یوگا بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. بنابراین یوگا برای کاهش وزن نیز توصیه می شود. طبق تحقیقات منتشر شده در وب سایت NCBI (مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی)، تمرین یوگا می تواند از نظر روانی نیز چاقی را کاهش دهد. یوگا عملکرد عضلات و متابولیسم را بهبود می بخشد و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

استخدام پرستاران مسن

سالمندان به دلیل بیماری های مختلف باید مواد مغذی و غذایی بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند و این مشکل در مورد افراد مسن چاق اهمیت بیشتری پیدا می کند.

یک پرستار حرفه ای سالمندان می تواند با تمرکز بر تغذیه و رژیم غذایی سالم در سالمندان، با استفاده از توصیه ها و برنامه های کاهش وزن، به کاهش چاقی در سالمندان کمک کند.
 

ادامه پست: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-سالمند/

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی