مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

4 راه برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان


یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی زگیل تناسلی است. این به دلیل ورود ویروس HPV به بدن است. این بیماری در زبان انگلیسی Genital wrats نامیده می شود، این بیماری هم در مردان و هم در زنان بسیار شایع است، اما به نظر می رسد در زنان مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

یکی از دغدغه های افراد مبتلا به این ویروس، یافتن درمان مناسب برای زگیل تناسلی یا ویروس HPV است. در این مقاله از مجله فرازطب به طور کامل نحوه درمان این بیماری را توضیح می دهیم.

زگیل تناسلی را می توان به صورت پزشکی درمان کرد، اما ممکن است عود کند. در واقع تا زمانی که ویروس HPV در بدن وجود دارد، زگیل تناسلی می تواند دوباره ظاهر شود و برای درمان کامل این بیماری باید ویروس از بدن خارج شود، البته در بیشتر موارد. ویروس به طور کامل از بدن دفع می شود. این کار را نمی توان انجام داد، اما تحت نظر پزشک.

بیماری مقاربتی چیست؟

زگیل تناسلی، همانطور که از نامش پیداست، زائده های پوستی و بافت نرم هستند که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست به پوست پخش می شوند. این برجستگی‌ها که ممکن است به صورت برآمدگی‌های متعدد ظاهر شوند، می‌توانند باعث درد، سوزش و خارش شوند یا اصلاً علامتی نداشته باشند.

به طور کلی، رابطه جنسی مکرر و محافظت نشده خطر ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش می دهد. اما داشتن تنها یک شریک یا اصلاً هیچ یک می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود. بنابراین بهترین راه برای مبارزه با این ویروس، تزریق واکسن در سنین پایین است.

عفونت زگیل تناسلی

یک سوال متداول در مورد زگیل تناسلی این است که آیا آنها مسری هستند یا خیر. پاسخ این سوال قطعا بله است. این بیماری بسیار مسری است و به راحتی از طریق تماس پوست به پوست سرایت می کند. این زگیل ها نه تنها در ناحیه تناسلی، بلکه در مقعد و دهان نیز می توانند منتشر شوند.

تاکنون طبق تحقیقات پزشکی، انتقال این ویروس از طریق توالت غیرممکن است.

علل زگیل تناسلی

کندیلوم ها زمانی ایجاد می شوند که ویروس HPV وارد بدن شود، 30 تا 60 نوع مختلف از این ویروس وجود دارد که بسیاری از آنها ظاهر خاصی ندارند و فقط برخی از انواع آن باعث ایجاد کندیلوما می شوند. همانطور که قبلاً گفتیم، ویروس HPV از طریق تماس جنسی نیز منتقل می شود

ویروس اچ پی وی یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است و طبق تحقیقات پزشکی اکثر افراد فعال جنسی در مقطعی از زندگی خود این ویروس را در بدن خود دارند اما همه به آن مبتلا نمی شوند زگیل تناسلی. فقط نوع خاصی از ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود و آن زگیل ها با تماس با سایر قسمت های بدن مانند دست دادن منتقل نمی شوند، این ویروس و زگیل تناسلی پخش نمی شود.

روش تحویل مغز استخوان

نحوه انتشار زگیل تناسلی نگرانی بسیاری از افراد برای پیشگیری از این بیماری است. البته، این یک نگرانی بسیار مشروع است زیرا این ویروس بسیار مسری است و در چند سال گذشته به سرعت گسترش یافته است. بنابراین شناخت ویروس، راه های انتقال، پیشگیری و درمان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

عفونت های مقاربتی

علت اصلی شیوع HPV و زگیل تناسلی، رابطه جنسی با فرد آلوده است. یک فرد مبتلا می تواند بسیاری از افراد را از طریق رابطه جنسی یا رابطه جنسی دهانی آلوده کند.

اگرچه راه اصلی انتقال زگیل تناسلی رابطه جنسی است، اما در موارد نادر راه های زیر نیز می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی و عفونت ویروس HPV شوند:

زیر شلواری

موهای زائد یا مراکز لیزر را بردارید

تیغ استفاده شده توسط فرد مبتلا

انتقال از مادر به جنین

مهم است که بدانید زگیل تناسلی و HPV با دست (یا با دست زدن به قسمت هایی که آلوده به زگیل تناسلی نیستند) یا استفاده از توالت مشترک منتقل نمی شود.

روش های درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی با روش های مختلفی همچون استفاده از قرص زگیل تناسلی قابل درمان است و حتی پس از چندین سال بدون درمان برطرف می شود، اما از آنجایی که ویروس HPV هنوز در بدن وجود دارد، امکان عود زگیل تناسلی وجود دارد. پزشک متخصص معمولا ویروس HPV را با روش های درمانی کنترل کرده و از انتقال آن به دیگران جلوگیری می کند. لازم است بدانید که ویروس HPV و زگیل تناسلی نیز می تواند از فردی که آلوده است اما هنوز علائمی ندارد، منتقل شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر یکی از بهترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی است، زیرا لیزر درمانی زگیل تناسلی را یک بار برای همیشه از بین می برد. در مورد تعداد زیاد زگیل، استفاده از زنگ موثرتر خواهد بود، البته به یاد داشته باشید که لیزر اغلب گرانتر از روش های دیگر است، اما درمان دقیق تری محسوب می شود. با لیزر درمانی، فرد مبتلا به صورت سرپایی درمان می شود و در عرض نیم ساعت بیمار می تواند پس از لیزر درمانی به زندگی عادی خود بازگردد. دوره نقاهت نیز بسیار کوتاه است و برای بیماران شهری روشی ایده آل است، زیرا می توانند پس از جلسه درمان به شهر خود بازگردند.


علائم زگیل تناسلی

همانطور که اشاره کردیم زگیل تناسلی در حین رابطه جنسی دهانی، واژن و مقعدی قابل انتقال است. ظهور زگیل پس از انتقال ویروس به بدن ممکن است تا چند ماه طول بکشد و البته حتی پس از ظهور آن نیز تشخیص آن دشوار است، زیرا در برخی موارد زگیل تناسلی بسیار کوچک و پوستی است. رنگ

اندام های تناسلی یا از نظر بافت شبیه گل کلم هستند یا صاف هستند و با لمس قابل تشخیص هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، اندام تناسلی را می توان به تنهایی یا به اشکال مختلف مشاهده کرد.

مناطقی که زگیل تناسلی در آنها شایع است عبارتند از:

نواحی رشد زگیل تناسلی مردانه

جنسیت

دور کمر

کیسه بیضه ساکان

کدو تنبل و اطراف آن

مناطق رشد زگیل تناسلی زنانه

کیفیت

اطراف واژن

صندلی

نفس

جدا از موارد ذکر شده در بالا، زگیل تناسلی می تواند روی لب ها، دهان، زبان و گلو نیز ظاهر شود.

زگیل تناسلی ممکن است علائمی را نشان ندهد، اما گاهی اوقات علائم زیر قابل تشخیص است:

خارش

ترشحات واژن

التهاب

خون

البته علائم ذکر شده ممکن است حتی قبل از ظهور خال ها نیز وجود داشته باشد، اما با ظهور و رشد سلول ها، وضعیت بدتر می شود.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی