مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

11 بهترین سیر ترشی


سیر ترشی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها در بین ایرانی هاست و در سفره آنها جایگاه ویژه ای دارد. نه تنها به دلیل خواص آن، بلکه به دلیل ترکیبی از طعم ها و غذاهای خاص. در واقع، در این میان، گذشتگان معتقد بودند که این ماده داروی سیاه است; زیرا در گذشته مردم بسیار تحت تأثیر توصیه های طب سنتی قرار می گرفتند و این ماده را مصرف می کردند که در درمان بیماری های معده، فشار خون، بیماری های کبدی و ... موثر است. دلیلش این است که بیشتر این خواص پایه علمی ندارند. پس از آن به بهترین خواص سیر ترشی می پردازیم.

خاصیت حبه سیر برای پیشگیری از آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که می دانید تضعیف سیستم ایمنی ارتباط مستقیمی با سرماخوردگی های مکرر دارد. از طرفی یکی از موثرترین ترکیباتی که می تواند از این ضعف سیستم ایمنی جلوگیری کرده و آن را تقویت کند، غذاهای حاوی آنتی اکسیدان هستند. یکی از مهمترین خواص سیر این است که آن را یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی می دانند که حتی پس از فرآیند تخمیر نیز خواص خود را از دست نمی دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که قرار دادن سیر ترشی در وعده های غذایی می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد.

خواص سیر ترشی برای جگر

برخی معتقدند یکی از خواص سیر ترشی، پاکسازی خون و اندام های داخلی است. البته این موضوع از نظر علمی ثابت نشده است و شاید اکثر شما پس از مطالعه متوجه شده باشید که بیشتر شبیه فرضیات برگرفته از طب سنتی است و پشتوانه علمی ندارد.

طرفداران طب سنتی معتقدند مصرف سیر ترشی در دفع سموم مختلف از کبد و مجاری صفراوی بسیار موثر است. با این حال، اگر علائم مشکلات کبدی را تجربه کردید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و دستورات او را دنبال کنید.

در هر صورت این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام مسیر را دنبال کنید و کدام یک را دنبال کنید.

خاصیت چاق کنندگی سیر برای کاهش وزن

برخی افراد ادعا می کنند که مصرف سیر ترشی متابولیسم سلول های بدن را افزایش می دهد و افزایش متابولیسم می تواند منجر به کاهش چربی شود. از طرفی کالری این ماده غذایی بسیار کم است (حدود 18 کالری) و علاوه بر تامین مواد معدنی مختلف بدن، کالری بسیار کمی به بدن اضافه می کند و نگرانی از بابت وزن و اضافه کالری روزانه را کاهش می دهد. محدودیت تا حد امکان کاهش می یابد.

خواص سیر ترشی برای آقایان

یکی از شایع ترین بیماری های مرتبط با مردان سرطان پروستات است که بسیاری از مردان را نگران کرده است.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد مردانی که از سیر ترشی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کردند، 28 درصد کمتر از مردان دیگر در معرض ابتلا به سرطان پروستات بودند. این مشکل به دلیل وجود سولفید هیدروژن در سیر است. اساساً وضعیت به شرح زیر است:

با افزایش سن در مردان با زمینه ارثی بیماری پروستات، پروستات شروع به بزرگ شدن می کند. به گونه ای که به تدریج باعث توقف کامل ادرار و همچنین افزایش تکرر ادرار می شود. یکی از موادی که مانع رشد پروستات می شود، سولفید هیدروژن است که به طور طبیعی در سیر وجود دارد و پس از ترشی شدن، تحت تأثیر تغییرات قرار نمی گیرد.

خواص سیر ترشی برای بانوان

از آنجایی که سیر ترشی سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به درمان عفونت های مختلف کمک زیادی کند. واژینیت یکی از مهمترین موارد در زنان است.

همچنین، از آنجایی که تقویت سیستم ایمنی می تواند آن را در برابر سرطان موثرتر کند، مصرف منظم این ماده ممکن است در درمان سرطان سینه نیز مفید باشد.

فواید سیر ترشی برای سلامت قلب

سیر ممکن است به سه دلیل اصلی در بهبود سلامت قلب و عروق در انسان موثر باشد:

کلسترول خون پایین

کاهش میزان تری گلیسیرید در خون

کاهش التهاب

این 3 حالت علت مشکلات قلبی است که گاهی منجر به سکته می شود. seyfikar.com

نقش سیر ترشی در مبارزه با کم خونی

ترشی سیر می تواند هموگلوبین بسازد. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است که سیر ترشی حاوی مقادیر بالایی آهن است که پس از مصرف وارد جریان خون می شود. در آنجا همراه با 4 زنجیره پروتئینی، مولکول هموگلوبین را تشکیل می دهد و شما را از خطر کم خونی فقر آهن نجات می دهد.

خواص سیر ترشی برای فشار خون

به عقیده بسیاری، سیر ترشی یک تنظیم کننده طبیعی است. این پیشنهاد همچنین تاکید می کند که این ماده می تواند فشار خون را تنظیم کرده و تعادل را حفظ کند. البته به شرطی که در تهیه آن از نمک زیادی استفاده نشده باشد. واضح است که نمک زیاد می تواند فوراً تمام مزایای آن را به معایب تبدیل کند و نتیجه معکوس بدهد.

خواص سیر ترشی برای پوست

بسیاری از مردم سیر را به دلیل خواص ضد پیری آن می شناسند و به همین دلیل عمدا از آن استفاده می کنند. نتایجی که برخی افراد پس از خوردن سیر به تنهایی یا حتی سیر در سرکه گزارش کرده اند، شامل موارد زیر است:

از لک های پوستی خودداری کنید

پیشگیری از چین و چروک

شادابی بیشتر پوست صورت

خواص سیر ترشی برای درمان زخم معده

مطالعاتی در مورد اثربخشی سیر خام در درمان زخم معده انجام شده است. اما اینکه خواص سیر ترشی یکسان است یا خیر، باز هم جای تحقیق دارد.

جالب است بدانید که در برخی منابع ذکر شده است که سیر خام به دلیل داشتن ویتامین های طبیعی برای هضم غذا مفید است و از بسیاری از مشکلات معده از جمله سرطان پیشگیری می کند. با این حال، هیچ مدرک مستقیمی از تأثیر سیر ترشی روی معده و بیماری های مرتبط وجود ندارد.

ویژگی های سیر ترشی ماهی

ترشی سیر مرواریدی را می توان با هر نوع غذایی استفاده کرد و عمدتاً به ذائقه فرد بستگی دارد و استفاده از این دو در کنار هم کار جدیدی نخواهد داشت. اما از قدیم الایام نام ماهی و سیر ترشی با هم می آمد و در بسیاری از رستوران ها با هم سرو می شد.

شاید جالب باشد بدانید که این یک طب سنتی است که در بین مردم رواج پیدا کرده است طبق اصل طب سنتی ماهی سرد است و بهتر است از عناصر طبیعت گرم برای خنثی کردن یکدیگر و حفظ آن استفاده شود. 

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی