مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

کیملیک ترکی چیست و چگونه آن را تهیه کنیم؟


کیملیک ترکی چیست؟ می دانید که ترکیه یکی از کشورهایی است که برای سفر به آن نیازی به ویزا نداریم. اما نه برای همیشه! ایرانیان می توانند تا 3 ماه بدون ویزا در ترکیه بمانند اما برای اقامت بیشتر از 3 ماه باید کارت کیملیک تهیه کنند. از آنجایی که معنای لغوی کلمه کیملیک معادل هویت است، داشتن این کارت هویت شما را در ترکیه نشان می دهد. به لطف کارت کیملیک ترکیه، ساکنان این کشور می توانند حداقل یک سال اقامت داشته باشند.

اما چگونه می توان کارت Kymlik را دریافت کرد؟ مدت زمان صدور این کارت چقدر است؟ آیا گرفتن کارت کیملیک در ترکیه شرایط خاصی دارد؟ ما سعی کرده ایم در این مقاله به تمامی این سوالات و موارد مشابه که دغدغه بسیاری از افراد بوده است پاسخ دهیم. با ما بمان.

کارت کیملیک ترکیه چیست؟

کارت اقامت ترکیه یا کیملیک چیست و به چه معناست؟ کیملیک ترکیه یا تی سی کیملیک کارتی مشابه کارت ملی ایران است. داشتن تابعیت ترکیه را تضمین نمی کند. در عوض، تنها اقامت مجاز افراد را تضمین می کند. به لطف این کارت، افرادی که در ترکیه زندگی می کنند هویت مشخصی خواهند داشت. بنابراین برای کسانی که قصد اقامت بیش از 3 ماه در ترکیه را دارند ضروری است.

اطلاعات کارت کیملیک ترکیه شامل اطلاعات هویتی فرد مانند عکس، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و ... می باشد. همچنین هر کارت دارای یک شماره شناسایی 11 رقمی است که با 99 شروع می شود و به عنوان T.C شناخته می شود. (TC به معنای جمهوری ترکیه است.)

اطلاعاتی مانند شهر محل سکونت، نوع محل سکونت، تاریخ اقامت و مدت اقامت. پشت کارت کیموریکو نوشته شده است. مدت اقامت شما اعتبار کارت کیمریک شما را تعیین می کند.

توجه داشته باشید که نداشتن کارت کیملیک ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. اگر این مشکل توسط پلیس ترکیه کشف شود، در تمام روزهای اقامت در ترکیه بدون داشتن کارت کیملیک هنگام خروج از کشور، اخراج یا جریمه می شوید.

برای گرفتن کارت کیملیک چه شرایط و مدارکی لازم است؟

اول از همه مهم ترین شرط برای اخذ کیملیک ترکیه اقامت ترکیه است که معمولا یک ساله می باشد. این اقامتگاه را می توان از راه های مختلفی مانند خرید ملک در ترکیه، تحصیل یا سرمایه گذاری به دست آورد. بنابراین در صورتی که شرایط اخذ اقامت ترکیه از اداره مهاجرت را نداشته باشید، کارت کیملیک دریافت نمی کنید.

برای دریافت کارت کیملیک ترکیه نیز لازم است که هیچ گونه تخلف قبلی از قوانین ترکیه نداشته باشید و شما و اعضای خانواده تان باید بیمه باشید. (غیرقانونی فقط جرم نیست بلکه شامل کار بدون مجوز یا اقامت غیرقانونی و موارد مشابه نیز می شود.)

برداشتی ترکی از کیملیک

برای دریافت کارت کیملیک ترکیه دو راه وجود دارد: خرید خانه و تحصیل.

ملک بخرید و کیمریک ترکی بگیرید

خرید ملک در ترکیه یکی از راه هایی است که متقاضیان می توانند کارت کیمریک دریافت کنند. ارزش اموال برای این مهم است. اگر ملک شما در یک شهر کوچک در ترکیه واقع شده باشد، باید حداقل 50000 دلار ارزش داشته باشد و اگر در شهرهای بزرگی مانند استانبول یا آنکارا باشد، حداقل 70000 دلار ارزش دارد.

یکی از الزامات خرید ملک در ترکیه اخذ گزارش ارزیابی یا گزارش ارزش گذاری است که برای جلوگیری از سودجویی و اطمینان از ارزش واقعی ملک مورد نظر استفاده می شود. تهیه این گزارش تقریباً 2 روز طول می کشد.

پس از انجام این مراحل نوبت به ثبت رسمی سند مالکیت می رسد. به اسناد رسمی در ترکیه تاپو و دفاتر اسناد رسمی نوتر می گویند. روز معامله تعیین می شود و خریدار و فروشنده به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند. قانون ترکیه همچنین ملزم به حضور مترجم رسمی مورد تایید وزارت دادگستری این کشور در هنگام معامله است. در صورت عدم حضور این شخص یا غیر رسمی شما حق اعتراض دارید زیرا دفاتر اسناد رسمی باید این قانون را اجرا کنند.

پس از اتمام مراحل، پول منتقل می شود و طرفین قرارداد شخصی یا همان قرارداد تاپو را امضا می کنند تا انتقال ملک با موفقیت انجام شود. اما برای استفاده از خدمات شهری ترکیه باید به سراغ آب، برق و... رفت. دفاتر و باید حساب های لازم را به نام خود تکمیل کند.

برای خرید خانه و مدارک مربوطه می توانید با سند رسمی با شرکت کیملیک ترکیه تماس بگیرید. در قسمت های بعدی به مراحل دریافت کارت کیملیک می پردازیم.

او کیملیک ترکی را در حین تحصیل در ترکیه کشف کرد

برای دریافت شناسنامه تحصیلی باید از دانشگاه قبول شده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام طبق قوانین دانشگاه، یک برگه ورود ثانویه برای شما صادر می شود که باید آن را به اداره مهاجرت ترکیه یا گوچ ارسال کنید.

برای ارسال مدارک خود به دفتر گوچ باید زمان مصاحبه را تعیین کنید. در زمان مصاحبه باید مدارک اقامت تحصیلی خود را برای بررسی ارائه دهید. پس از تکمیل مدارک، اقامت تحصیلی شما تایید می شود و کارت کیملیک ترکیه را دریافت می کنید. صدور این کارت حدود 10 روز طول می کشد. برای دریافت کارت اقامت از شرکت مهاجرتی کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت کیملیک

برای دریافت کارت کیملیک مدارک خاصی لازم است. اداره مهاجرت به متقاضیان یک ماه فرصت می دهد تا مدارک را تکمیل کنند. در غیر این صورت احتمال تاخیر و رد درخواست دریافت کیملیک کارت وجود دارد.

مهمترین این اسناد عبارتند از:

پرینت رنگی فرم Rendvo یا درخواست اقامت ترکیه

اصل و کپی رنگی پاسپورت.

سند خرید ملک (TPU) با مهر دفتر اسناد رسمی (این سند در هنگام درخواست اقامت موقت پس از خرید ملک است)

فرم پذیرش متوسطه دانشگاه در صورت خوابگاه تحصیلی

پشت 6 عکس نوشته شده است

کد کلاس یا شماره مالیات

تایید پرداخت برای صدور کارت کیملیک و حق زمین

کپی رنگی آخرین مهر ورودی ترکیه

شناسنامه برای کودکان زیر 18 سال.

بیمه نامه سلامت (برای افراد بین 18 تا 65 سال)

مدرک نشانی از شهرداری مورد نظر.

در گذشته مدارکی مانند گواهی عدم سوء پیشینه یا مدرک نگهداری از کودک مورد نیاز بود اما در حال حاضر این موارد در فهرست مدارک اجباری قرار نمی گیرند.

مراحل دریافت کارت Kymlik را انجام دهید

یکی از مشکلات متقاضیان این است که دقیقا نمی دانند برای دریافت کیملیک ترکی خود باید چه مراحلی را طی کنند. در این بخش می‌خواهم مرحله به مرحله کارت‌های کیملیک را کنار هم قرار دهم.

نکته مهم این است که برای دریافت کارت شناسایی باید در ترکیه باشید. زیرا برخی از اقدامات به صورت حضوری انجام نمی شود. با ما همراه باشید تا این موضوع برای شما روشن تر شود.

خرید بیمه سلامت: اولین قدم برای دریافت کارت کیملیک، خرید بیمه درمانی در ترکیه است. برای چی؟ زیرا اطلاعات بیمه در فرم رندوو الزامی است و این فرم یکی از مدارک مهم برای دریافت کارت کیملیک محسوب می شود.

پر کردن فرم قرار ملاقات: این فرم مشابه فرم درخواست کارت کیملیک است که هر خارجی باید آن را حتی برای اقامت یک روزه تکمیل کند. دقت کنید که این فرم را پر کنید و قسمت استخدام را خالی بگذارید. زیرا بدون مجوز کار اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت. پس از تکمیل این فرم، بازدید شما از اداره مهاجرت رزرو می شود و زمان دقیق (که معمولا بین 1 تا 3 ماه است) از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

برای دریافت کد مالیاتی یا مالیاتی: برای دریافت کیملیک از ترکیه به این 11 شماره در طول مشاوره نیاز دارید. از آنجایی که شما این کد مالیاتی ترکیه را ندارید، نمی توانید در ترکیه حساب باز کنید یا اقدامات اداری دیگری انجام دهید. برای دریافت کد مالیاتی خود می توانید به نزدیکترین اداره مالیات مراجعه کنید.

ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی: دفاتر اسناد رسمی در ترکیه دفاتر رسمی ثبت اسناد هستند که فقط مدارکی با مهر آنها توسط اداره مهاجرت تایید می شود. مهر و موم اسناد در ترکیه به عنوان محضر در این دفاتر نیز شناخته می شود.

هزینه ها: هزینه های مورد نیاز برای دریافت کارت کیم لیک شامل صدور کارت و هزینه محل سکونت در این مرحله می باشد. سپس این رسیدهای پرداخت را به فایل خود اضافه کنید.

حضور در مصاحبه اقامت ترکیه: همانطور که گفتیم پس از پرکردن فرم نوبت، زمان دقیق مراجعه به اداره مهاجرت مشخص می شود. مدارک مشخص شده را در حین بازدید همراه داشته باشید و مراحل اداری پرونده خود را انجام دهید. لطفا توجه داشته باشید عدم حضور در این نوبت حضوری منجر به لغو درخواست Kymlik Card می شود و برای گرفتن نوبت جدید باید حداقل 1 ماه بعد درخواست دهید.

در نهایت پس از انجام تمامی مراحل فوق باید منتظر تایید اداره مهاجرت باشید. در صورت اثبات اقامت ترکیه، کارت کیملیک از طریق پست به متقاضی تحویل داده می شود. اگر به هر دلیلی در آدرس ثبت شده نیستید، می توانید با کد و پاسپورت خود به دفاتر PTT ترکیه مراجعه کرده و کارت کیملیک خود را پیگیری کنید.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی