مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

کولر آبی چگونه کار می کند؟

 اگر این سوال برای شما پیش بیاید کولر آبی چگونه کار می کند؟ تا پایان این مقاله با بتا سرویس  همراه باشید. در این بخش، ما انتخاب می کنیم تا در مورد نحوه عملکرد خنک کننده آب در صنعت فولاد بحث کنیم.

جذب آب متالورژی صنعتی

همانطور که می دانید کولرهای صنعتی برای استفاده در محیط های پرتردد نصب می شوند. کولرهای صنعتی قابل استفاده در مدارس، ادارات، مساجد، شرکت ها، کارگاه ها، هیئت ها و ... می باشد.

چیلرهای آب صنعتی نوع فلزی دارای ظرفیت ها و تعداد شیرهای متفاوتی هستند که در مقاله مقایسه انواع چیلرهای آب صنعتی به تفاوت اصلی چیلرهای آبی اشاره کردیم.

از آنجایی که کولر آبی به طور مداوم در معرض آب است، مخزن خنک کننده آب، شیر و سایر قسمت هایی که با آب در تماس هستند باید از فولاد ضد زنگ ساخته شوند.

یکی دیگر از ویژگی های کولرهای آبی استیل عایق حرارتی مناسب واحد می باشد. پمپ فوم عایق شده دستگاه را خنک و ایمن نگه می دارد.

نحوه عملکرد کولر آبی

اگرچه آب سرد به یک شکل عمل می کند، اما انواع مختلفی از آب سرد وجود دارد. یک واحد آبسردکن صنعتی دارای مخزن مجزا و واحد دیگر مستقیماً به آب لوله کشی شهری متصل می شود. البته استفاده از آب سرد و مخازن رایج ترین است.

نحوه شارژگاز آبسردکن و اتصال به آب شهری

چیلرهای آب جوش برای محیط های کم تردد مناسب هستند، در حالی که چیلرهای مستقیم آب که برای تامین آب سرد به آب لوله کشی نیاز دارند، برای محیط های شلوغ و پرتردد مناسب هستند.

با اتصال لوله یا خروجی آب شهری به مخزن باید منتظر بمانید تا مخزن دستگاه کاملا پر شود. پس از آن با اتصال دستگاه به برق، موتور چیلر آب شروع به کار کرده و آب جمع شده در مخزن را با کمک کمپرسور خنک می کند.

مشخص است که کمپرسور کولرهای آبی فولادی به لوله اواپراتور متصل است و آب مخزن با جریان گاز مبرد داخل لوله خنک می شود. به یاد داشته باشید که قدرت و خروجی موتور و کمپرسور باید بر اساس حجم آب کولر تعیین شود.

ترموستات دمای آب را تشخیص می دهد و سیستم خنک کننده دستگاه دوباره راه اندازی می شود.

آبسردکن استیل دارای شناور مخصوصی است که با پایین آمدن سطح آب، دریچه آب باز می شود و مخزن دوباره پر می شود.

آبسردکن های پدالی

نوع دیگری از کولرهای آبی به کولرهای پدالی معروف هستند. در این آبسردکن ها فقط کافی است روی پدال پا بگذارید و نیازی به تماس با دستگاه نخواهد بود، بنابراین آب ریز در معرض آلودگی قرار نمی گیرد.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی