مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.


همیشه داستان رشد سریع پتوس نیست. گاهی در کمال ناباوری رشد این گیاه متوقف می شود یا با سرعت قبلی رشد نمی کند. در این شرایط چه می کنید؟ آیا با گیاه خود خداحافظی می کنید یا فکر می کنید درمانی وجود دارد؟ گلفروشان و گلفروشان حرفه ای معتقدند که صرف نظر از علت رشد نکردن گل پتوس باید آن را درمان کرد. به جای اینکه از رشد نکردن گل پتوس ناراحت باشید، در این مطلب برای شما پیشنهادهای خوبی داریم. در این مقاله از مجله پارت نیوز با دلیل رشد نکردن گل پتوس آشنا خواهید شد و همچنین نحوه درمان هر یک از دلایل را خواهید فهمید.

چرا گل و گیاه پتوس رشد نمی کند؟

نکته مهمی که باید در نظر گرفت تا پتوس رشد نکند این است که لازم نیست همه شرایط دنیای گیاهی را به یکباره تغییر داد. ابتدا مشکلات احتمالی در محیط نگهداری پتوس را شناسایی کرده و سپس برای رفع آنها اقدام کنید. هنگامی که شرایط مناسب نگهداری گل پتوس را دانستید، می توانید با استفاده از راه حل هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، از شر گل های پتوس که رشد نمی کنند خلاص شوید.

1. کمبود نور خورشید

شایع ترین دلیل عدم رشد پتوس این است که گیاه نور کمی دریافت می کند. اگرچه پتوس گیاهی است که حتی در نور کم نیز می تواند زنده بماند، اما برای رشد بهتر و سریعتر به نور غیر مستقیم زیادی نیاز دارد.

اگر روزی متوجه شدید که گیاه شما مثل قبل رشد نمی کند، به جای اینکه با ناامیدی زانو بزنید، به دنبال دلیل رشد نکردن گل پتوس باشید و امیدوار باشید که هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد.

2. خاک خشک و آبیاری ضعیف

گیاهان پتوس زمانی بهتر رشد می کنند که ریشه هایشان مرطوب باشد. حال اگر این گیاه را کمتر از آنچه باید آبیاری کنید رشد گیاه متوقف می شود. برای درمان رشد گل های پتوس در اثر آبیاری نامناسب، حدود ۲ تا ۳ سانتی متر خاک گیاه را با انگشت خود لمس کنید و در صورت خشک بودن شروع به آبیاری کنید. به یاد داشته باشید گلبرگ که به دلیل آبیاری ضعیف رشد نمی کند، علاوه بر عدم رشد، علائم دیگری مانند خشک شدن و تیره شدن برگ ها را نیز نشان می دهد.

3. فرو بردن خاک گلدان در آب; دلیل رشد نکردن گل پیتوس

اگر از آن دسته باغبانانی هستید که گل اطلسی خود را با آب زیاد خفه می کنند، به شما هشدار می دهیم که گیاه به زودی پوسیده می شود و رشد آن متوقف می شود. برای درمان توقف رشد گیاه پتا که در اثر آبیاری بیش از حد ایجاد می شود، خاک را اصلاح کرده و آبیاری را کاهش دهید.

4. فضای گلدان محدود

اگر فاصله بین گلدان ها با سرعت رشد گیاه متناسب نباشد، یعنی اگر اندازه گیاه بزرگتر از گلدان باشد، رشد پتوس کند یا متوقف می شود. فاصله گلدان ها مانعی برای رشد پتوس نیست، بنابراین گلدانی را انتخاب کنید که با اندازه گیاه مناسب باشد.

5. کمبود مواد مغذی

سوء تغذیه عامل دیگری است که پیشرفت پتوز را متوقف یا کند می کند. برای نگهداری از گیاه، اگر مطمئن هستید که همه شرایط از نظر نور، خاک، آب، دما و رطوبت طبیعی است، گیاه را به طور مرتب با کودهای مایع و کم تغذیه کنید تا گیاه به رشد مجدد تشویق شود.

6. جابجایی گیاهان

گیاهان هم مانند ما انسان ها به تغییرات واکنش نشان می دهند. اگر به تازگی گلدان پتوس را جابه جا کرده اید طبیعی است که برای مدت کوتاهی مانند گذشته رشد نمی کند. برای اطمینان از اینکه رشد گلبرگ به سرعت در محیط جدید به حالت عادی باز می گردد، تمام نیازهای آن را در اختیار محیط قرار دهید.
 

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی