مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

پلاگین ها چیست؟


هنگامی که به پنل جلویی سایت وردپرس ژاکت خود می روید، در منوی سمت راست، بخشی به نام افزونه ها را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آن به صفحه جدیدی هدایت می شوید که در آن می توانید تمامی افزونه های نصب شده در سایت خود را مشاهده کنید. . البته اگر به تازگی سایت وردپرسی خود را راه اندازی کرده اید، پلاگین های کمتری در این قسمت خواهید دید.

اما اینجا این سوال پیش می آید که افزونه چیست و چه کاربردی برای سایت ما دارد. در واقع افزونه های وردپرس می توانند ویژگی های جدیدی را به سایت وردپرس ما اضافه کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید قصد دارید یک ویژگی ذخیره سازی به سایت خود اضافه کنید. همانطور که می دانید خود وردپرس به صورت پیش فرض نمی تواند سایت شما را به یک مخزن تبدیل کند. به همین دلیل است که برای تبدیل سایت وردپرسی خود به یک سایت فروشگاهی با ویژگی هایی مانند افزودن محصولات جدید، مدیریت محصولات، دسته بندی محصولات و غیره به یک افزونه نیاز دارید.

اجازه بدهید خارج از بحث سایت مثالی بزنم. فرض کنید یک لپ تاپ خریده اید و برای اولین بار آن را روشن کرده اید، می بینید که هیچ نرم افزار یا قابلیتی روی ویندوز شما نصب نیست. یعنی اگر قصد ویرایش تصویر را دارید باید فتوشاپ را روی سیستم خود نصب کنید. یا مثلاً اگر احساس می کنید به واتس اپ نیاز دارید، باید نرم افزار آن را نصب کنید.

نقش افزونه ها در وردپرس دقیقاً همانند نقش نرم افزارها در ویندوز است و می توانند یکسری امکانات را به وردپرس شما اضافه کنند.

چرا  قالب آماده وردپرس این ویژگی ها را در خود ایجاد نکرده است؟

به عنوان اولین قدم، باید بدانید که تجربه کاربری وردپرس می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. شاید یک نفر بخواهد یک وب سایت تجاری راه اندازی کند و یک نفر دیگر بخواهد یک وب سایت تجاری راه اندازی کند و ...

همانطور که می دانید قابلیت های سایت شرکتی با سایت فروشگاهی متفاوت است; حالا فرض کنید وردپرس تمام این ویژگی ها را دارد! اتفاقی که می افتد این است که قطعا وردپرس بسیار سنگین می شود و سایت هایی که روی این سیستم مدیریت محتوا راه اندازی می شوند از نظر سرعت با مشکل مواجه خواهند شد. به حدی که احتمالا هیچکس سایت خود را با این سیستم مدیریت محتوا راه اندازی نخواهد کرد و این یکی از مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم.

شناسایی سایت های وردپرسی

برای نصب افزونه وردپرس باید روی دکمه «افزودن» در همان صفحه «افزونه ها» کلیک کنید تا وارد فروشگاه افزونه وردپرس شوید. یک فروشگاه افزونه وردپرس مشابه Play Store یا App Store گوشی شما وجود دارد که می توانید با جستجوی نام افزونه مورد نظر خود آن را نصب کنید.

طبق آخرین آمار، بیش از 60000 افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که هر کدام عملکردهای خاص خود را دارند. البته لازم به یادآوری است که نباید این افزونه ها را بیهوده نصب کنید و باید افزونه مورد نظر خود را بر اساس نیاز خود نصب کنید.

تمام افزونه هایی که در مخزن افزونه وردپرس می بینید رایگان هستند، البته نسخه های پولی نیز وجود دارند که امکانات بیشتری نسبت به نسخه رایگان ارائه می دهند. برای استفاده از نسخه های حرفه ای این افزونه ها باید مبلغی را که توسعه دهنده اعلام کرده پرداخت کرده و سپس آن ها را دانلود و در سایت خود نصب کنید.
 

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی