مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

هر آنچه باید در مورد سمعک و انواع آن بدانید


به گفته فون، یکی از حواس پنج گانه ما شنوایی است که احتمالاً مهمترین حسی است که انسان بعد از بینایی به آن نیاز دارد. اختلال شنوایی باعث تغییرات زیادی در زندگی فرد می شود، به خصوص اگر این اختلال در دوران کودکی رخ دهد، باعث اختلالات شناختی و یادگیری می شود. برخی از آسیب ها برگشت ناپذیر هستند، به این معنی که با دارو یا جراحی قابل ترمیم نیستند. برای تجویز سمعک در تهران با ما همراه باشید.

امروزه برای بازگرداندن شنوایی به افرادی که مشکلات شنوایی دارند از سمعک استفاده می شود.

ویژگی های یک سمعک خوب

1. عملکرد ضد آب

ضد آب بودن یکی از ویژگی های اصلی آن است. اکثر سالمندان و افرادی که از سمعک استفاده می کنند، پس از خیس شدن در برف و طوفان یا در استخرها از از دست دادن سمعک شکایت دارند. ضد آب بودن باعث می شود سمعک برای افراد بهتر کار کند.

سمعک ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع و شدت ناشنوایی هر فرد متفاوت است. دو معیار برای طبقه بندی انواع سمعک در نظر گرفته شده است: نوع مدار پردازش و نحوه قرارگیری روی گوش.

2. تنوع در ظاهر

هر چه سمعک ها جذاب تر باشند، انتخاب جفت مناسب برای گوش آسان تر است.

3. عمر باتری

نکته دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. نوع باتری و عمر باتری. باتری های بی کیفیت علاوه بر خراب شدن سریع و غیرقابل استفاده شدن، می توانند به سمعک آسیب بزنند.

4. سمعک مجهز به بلوتوث است

هدست‌های بلوتوث به شما این امکان را می‌دهند که به هر دستگاه دیگری که دارای بلوتوث است متصل شوید و استفاده از تلفن همراه را آسان‌تر کنید.

انواع سمعک

انواع مدار

آنالوگ

این نوع سمعک ها از سه قسمت گیرنده صدا، تقویت کننده و پخش کننده صدا تشکیل شده و تمامی صداهای دریافتی را به یک اندازه تقویت می کنند. سمعک های آنالوگ ارزان تر از سمعک های دیجیتال هستند. آنها عمر باتری طولانی تری دارند و تنظیمات مناسبی دارند. برای خرید سمعک در مرکز تهران کلیک کنید.

قیمت این نوع سمعک بین 400 هزار تا 1.5 میلیون تومان متغیر است.

دیجیتال

سمعک های دیجیتال برنامه ریزی شده با کامپیوتر هستند. سیگنال های ورودی در آن دیجیتالی می شوند. مدارهای پردازش دیجیتال (DSP) در آن استفاده شده است. بسته به تعداد باندها و کانال ها، تعداد برنامه ها نیز متفاوت است. باندها و کانال های بیشتر، شنوایی شناسان می توانند تنظیمات بهتر و برنامه های بیشتری را اعمال کنند. در نتیجه رضایت بیمار باید بیشتر باشد.

قیمت سمعک دیجیتال از 900 تومان تا 2 میلیون متغیر است.

باهوش

پیشرفته ترین گروه سمعک ها دارای فناوری های هوشمند بی سیم هستند که به سمعک های هوشمند معروف هستند. فناوری سمعک هوشمند علاوه بر تشخیص محیط‌های مختلف، توانایی ارتباط دوگوشی را مانند گوش طبیعی برای انسان فراهم می‌کند و بیشترین شباهت را به شنوایی طبیعی انسان دارد.

به زبان ساده، دو سمعک یک فرد دائماً در حال تبادل اطلاعات با یکدیگر هستند. علاوه بر این، به کاربران امکان اتصال بی سیم به تلفن همراه، تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی نیز ارائه می شود.

قیمت این نوع سمعک از 2.5 میلیون تا 12 میلیون متغیر است.

انواع قرارگیری در گوش

سمعک پشت تلفنی (BTE)

سمعک های پشت گوش BTE برای هر نوع کم شنوایی خفیف تا شدید مناسب هستند. قدرت این نوع سمعک نسبت به سایر انواع سمعک بیشتر است و امکانات زیادی به همراه لوازم جانبی برای اتصال بی سیم به دستگاه های صوتی گنجانده شده است.

برای ساخت سمعک پشت گوشی نیز امکان قالب گیری و ساخت با توجه به ساختار گوش وجود دارد. این نوع سمعک پشت گوشی برای کودکان با گوش های کوچکتر مناسب است. در سمعک پشت گیرنده، میکروفون و تقویت کننده داخل یک محفظه کوچک و سمعک در پشت لاله گوش قرار می گیرد. برای انجام شنوایی سنجی در شرق تهران با ما تماس بگیرید.

سمعک داخل گوش (ITE)

سمعک ITE یا داخل گوش بزرگترین سمعک است. این طراحی سمعک شامل بخشی یا تمام گوش خارجی است. به همراه یک کابل برای جاگذاری و برداشتن آسان این سمعک ها ارائه می شود.

سمعک داخل گوش به یک باتری سایز 13 (نارنجی) نیاز دارد. عمر این نوع باتری ها بین 10 تا 14 روز می باشد. البته بسته به ساعت و شدت شنوایی سمعک و فناوری استفاده شده متفاوت است.

سمعک های داخل کانالی (ITC)

همانطور که از نام ITC یا سمعک درون کانالی پیداست، این نوع سمعک ها در داخل مجرای گوش قرار می گیرند. آنها کمی بزرگتر از سمعک های کاملاً داخل گوش (CIC) هستند. این سمعک ها به دلیل سایز بزرگتر، نسبت به سایر سمعک های این نوع از امکانات بیشتری برخوردارند. این سمعک ها نیز با توجه به سایز گوش مشتری تولید می شوند. روکش های چرمی رنگ این سمعک ها را کمتر دیده می شود.

سمعک عمیق یا سمعک نامرئی

این سمعک ها کوچک ترین سمعک های دنیا هستند. مهمترین مزیت سمعک نامرئی نامرئی و نامرئی بودن آن است که می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس افراد کم شنوایی شود.

سمعک های نامرئی برای کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​کیفیت بسیار خوبی دارند و صدا را به خوبی به گوش افراد می رسانند.

سمعک های نامرئی طوری طراحی شده اند که نزدیک به عمق مجرای گوش قرار گیرند. با این حال باید بگوییم که این نوع سمعک برای همه مناسب نیست. به دلیل ناپایداری، کیفیت صدا را برای افراد کم شنوایی به خوبی بهبود نمی بخشد.

علاوه بر این، باتری‌های کوچکی که برای تغذیه این سمعک‌ها استفاده می‌شوند، عمر کوتاه‌تری نسبت به باتری پشت سمعک دارند و به مرور زمان باید تعویض شوند.

باتری جزء اصلی و منبع تغذیه سمعک است و در همه سمعک ها یافت می شود. به طور کلی، 4 نوع باتری سمعک وجود دارد:

1. باتری زرد شماره 10: این نوع باتری که کوچکترین اندازه است در سمعک های داخل گوشی و سمعک های مخفی استفاده می شود. باتری سایز 10 به رنگ زرد است و 3 تا 7 روز دوام می آورد.

2. باتری شماره 13 با رنگ نارنجی: این باتری بیشتر در سمعک پشت گوشی استفاده می شود و طول عمر آن بین دو تا سه هفته است که بستگی به نوع باتری و نوع سمعک دارد.

3. شماره باتری قهوه ای 312: از این نوع باتری در سمعک هایی که پشت و داخل گوشی کوچک قرار می گیرند استفاده می شود. اندازه این باتری کوچک است و عمر مفید آن 10 تا 15 روز می باشد.

4. باتری 675 آبی: باتری شماره 675 بیشترین اندازه را دارد. این باتری در سمعک های پشت گوشی استفاده می شود و ماندگارترین باتری سمعک است. بسته به نوع باتری و نوع سمعک، طول عمر آن معمولاً سه تا چهار هفته است.

عوامل موثر در عمر باتری سمعک

1. شنوایی بسیار ضعیف: اگر کاربر سمعک شنوایی بسیار کم و عمیقی داشته باشد، برای جبران، باتری را به حداکثر ظرفیت خود می رساند که باعث کاهش عمر باتری می شود.

2. مکان های گرم و مرطوب: گرما و رطوبت باعث می شود باتری ها سریعتر خراب شوند.

3. استفاده مداوم از وسایل حساس: استفاده مداوم از وسایل حساس باعث کاهش عمر باتری می شود.

4. اندازه باتری: هر چه باتری بزرگتر باشد، عمر آن بیشتر است.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی