مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

سقف های فلزی

 ارائه سقف فلزی (Metal Deck) سقف فلزی (Metal Deck) یکی از روش های جدید ساخت سقف می باشد که سرعت اجرا و حذف مصالح و گمرک بالایی دارد. . روش های زمان بر و پرهزینه یکی از ویژگی های اصلی آن است. سقف فولادی (سقف فولادی) از ورق های عایق ذوزنقه ای بدون استفاده از آرماتور و حذف قالب ساخته شده است. وزن این سقف 30 تا 60 درصد کمتر از سقف های مشابه است و سرعت این سقف 12 برابر بیشتر از سقف های معمولی مانند بتنی و تخته های چوبی است. انواع سقف فلزی (سقف فلزی)

طرح را حذف کنید

حذف تشعشعات ثانویه

برداشتن میله های کراوات

مونتاژ ورق فلزی بدون جوش و با میخ فولادی

تضمین ایمنی کارگاه و حداقل فضا برای سپرده گذاری

امکان بتن ریزی تمامی طبقات به صورت همزمان وجود دارد

سرعت اجرا تا یازده برابر بیشتر از سقف دال بتنی یا سقف تیرچه و بلوک است.

لرزش در این سقف ها به طور قابل توجهی کمتر از سقف های دال بتنی یا مشابه است.

اطلاعات کلی

وزن بار مرده این سقف با رج بتنی 5 سانتی متری 190 کیلوگرم و با رج بتنی 7 سانتی متری 210 کیلوگرم بر متر مربع می باشد. بنابراین 150 کیلوگرم از بار مرده تیرآهن و بلوک سقف و 60 کیلوگرم سبکتر از بار مرده سقف کامپوزیت است.

وزن کمتر سقف باعث کاهش وزن سازه و سبک شدن اسکلت و فونداسیون ساختمان می شود.

آیین نامه عنوان 10 مقررات ملی ساختمان

حداقل ارتفاع سطح ورق باید بیش از 6 سانتی متر باشد.

حداقل ارتفاع گل میخ پس از نصب، که از بالای ورق ذوزنقه ای اندازه گیری می شود، باید حداقل 40 میلی متر باشد.

ضخامت دال بتنی در بالای دال ذوزنقه ای نباید کمتر از 50 میلی متر باشد.

پوشش بتنی میخ نباید کمتر از 13 میلی متر باشد.

فاصله ناودانی های برشی در امتداد تکیه گاه نباید از 800 میلی متر یا 8 برابر ضخامت دال تجاوز کند، هر کدام کمتر باشد.

حداقل عرض ورق های عرشه روی تیرهای اصلی و تیرهای لبه برابر با نصف عرض تیر است اما این مقدار نباید کمتر از 50 میلی متر باشد.

ورق های سقف عرشه فولادی را فقط می توان بر روی تیرهای اصلی نصب کرد و در این حالت دو عرشه ای که قرار است نصب شوند باید حداقل 50 میلی متر روی تیر اصلی روی یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

برای بلند کردن دال، ورق فولادی ذوزنقه ای شکل باید به تمام تیرهای فرعی که به صورت مقطع مختلط طراحی شده اند، در فواصل کمتر از 400 میلی متر وصل شود. این مهارها ممکن است پیچ های برشی، ترکیبی از پیچ و مهره و جوش نقطه ای یا هر وسیله ای باشد که توسط طراح طراحی شده است.

یک صفحه ذوزنقه ای شکل که روی یک تیر تکیه گاه قرار دارد را می توان به صورت طولی جدا کرد تا ماهیچه های بتنی، بال های تیر را تشکیل دهد.

مدیریت قبل و حین ادغام:

در فرآیند بتن، ابتدا 8 عدد بتن و پودر سفارش داده شد، سپس در محل پروژه با روغن کاری فوق العاده پودر به جای افزودن آب به 14 پودر افزایش یافت.

حداقل ارتفاع بتن از سطح بالایی ورق عرشه فولادی 5 سانتی متر است.

گل میخ های مورد استفاده در سقف های عرشه فولادی باید فورج سرد باشند. تولید ناودانی با آهنگری گرم آلیاژ فلز گل میخ را به شدت خورده و استحکام آن را کاهش می دهد.

اگر از دستگاه جوش استفاده می شود، حتما از حلقه سرامیکی برای کنترل پاشش جوش استفاده کنید.

در صورت استفاده از دستگاه جوش دقت کنید که برق سه فاز شهر حداقل 60 آمپر و 3 فاز باشد، در غیر این صورت از دیزل ژنراتور با ظرفیت 180 آمپر یا 200 کاوا استفاده کنید. ، در غیر این صورت مقاومت جوش را کاهش می دهد همچنین در تست جوشکاری جوش از جوش می شکند.

در هنگام بازرسی جوش می توانید از لوله داربست دو متری استفاده کنید. لوله را با زاویه 30 درجه خم می کنیم.

طبق مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، گلمیخ در وسط تیر اصلی یک پله و در تمامی پله ها به تیر اصلی اعمال شد.

عرض متوسط ​​درزهای بتن نباید کمتر از 75 میلی متر باشد.

ضخامت دال بتنی بالای دال ذوزنقه ای نباید کمتر از 50 میلی متر باشد.

برای دهانه های با ابعاد کوچک (کمتر از 300 میلی متر در هر طرف)، قبل از بتن ریزی، دهانه را با فوم پلاستیکی می پوشانند و پس از بتن ریزی، برش را در ورق عرشه انجام می دهند.

دهانه های متوسط ​​(بین 300 تا 700 میلی متر در هر طرف)؛ علاوه بر اجرای پلاستوفرم. آرماتور مورب در گوشه های باز طبق نقشه های اجرایی الزامی است.

در دهانه های بزرگ (بیش از 700 میلی متر در هر طرف) باید تیرهای لبه ای در لبه دهانه ها مطابق با نقشه های اجرایی اجرا شود.

اندازه سنگدانه مورد استفاده برای بتن ریزی دال های مرکب عرشه فولادی برابر با 24 میلی متر می باشد.

تا جایی که امکان دارد باید در آخرین نقطه بتن ریخته شود و در مواردی که این امکان وجود ندارد، بتن ریزی فقط بر روی تیرهای اصلی و فرعی مجاز است و به هیچ وجه روی صفحه عرشه بتن گذاری مجاز نمی باشد.

بررسی های لازم هنگام ایجاد سازه فلزی

سطح فوقانی تیرهای اصلی و فرعی باید حفظ شود، یعنی سطح بالایی سقف باید در یک سطح باشد. عدم انجام این کار باعث می شود که سازه فلزی بر روی سازه ضعیف بنشیند که در استفاده از گلومیچ با مشکل مواجه می شود و در عین حال باعث افزایش میزان بتن در سقف می شود.

فاصله تیرهای فرعی در اجرای ورق 0.8 میلی متر حداکثر 2 متر با ورق 0.9 میلی متر حداکثر 2.20 و با ورق 1 میلی متر حداکثر 2.50 باشد. عدم توجه به این مشکل باعث ریزش سقف در هنگام بتن ریزی می شود.

حداکثر ضخامت رنگ یا محافظ در برابر خوردگی در بال بالایی تیر اصلی و تیر ثانویه باید 40 میکرون باشد. در صورت عدم توجه به این موضوع کیفیت گلمیک در سازه های فلزی کاهش می یابد.

اتصالات سازه فلزی پیچ است، در صورت وجود با مهر و موم و فلنج. پیچ های سطح بالایی فلنج ها را واژگون کرده و سعی کنید مهره زیر سطح قطعات را ببندید. عدم توجه به این موضوع نه تنها مانع از نشستن کامل ورق بر روی بخشی از مقطع می شود، بلکه در زمانی که سقف در شرف نصب است. اتصال به دلیل سرپیچ تعبیه شده در پکیج و بتن امکان پذیر نیست. باشد. به راحتی حذف می شود.

برخلاف سقف های با تیرهای کرومی یا فوندور، در هنگام اجرای سقف عرشه فولادی، سطح سقف 13 سانتی متر بالاتر از سطح پل است. بنابراین در اجرای اسکلت فلزی به این موضوع توجه کنید. کاهش قد را تجربه نکنید.

در سقف عرشه فولادی، 25 سانتی متر موازی با صفحه عرشه. اجرای کنسول فقط تا بالا امکان پذیر است، بنابراین سعی کنید پل محیطی را در مقابل ستون انتهای قاب قرار دهید تا در دیوار چینی لازم باشد. فونداسیون را بسازید و گوشه ها را برش ندهید.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی