مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

دقیقا چگونه آبشار ویسادار گیلان آخر ماه را ساختیم

 

معماری پلکانی روستاهای خلخال نمادی از شگفتیهای ییلاق ایران زمین+فیلم ... گرسماسر و جواهرده، دو ییلاق بسیار معروف و خوش آب و هوای شهرستان رامسر می باشند. روستای جواهردشت در ارتفاع دوهزار متری از سطح دریا قرار گرفته و در بخشِ شمالی بلندترین قله استان گیلان یعنی قله سُماموس جا خوش کرده است. ساحل خزر آباد یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساری محسوب میشود. برای فرار از شلوغی فرحآباد، میتوانید خزر آباد پناه ببرید. اگر علاقه به کمپ زدن در این روستا را دارید باید بدانید که جنگلهای این روستا به دلیل بکر بودن امکانات کاملی برای اتراق ندارند و بهتر است برای کمپ زدن تمام وسایل مورد نیاز خود را ببرید. وقتی قراره برای رفتن به سفر چند روزه برنامه ریزی کنین، اولین چیزی که باید بدونین اینه که لوکیشن مورد نظر کجاست؟ با سفر به منطقه دیدنی مرزنآباد، میتوانید انواع مختلفی از ویلاها، سوئیتها و یا اقامتگاهها را برای سکونت چند روزه خود در نظر بگیرید. بعضی از گردشگران، سفری کوتاه و یک روزه به این روستا دارند؛ اما بعضی از مسافران، در طبیعت مازیچال چادر می زنند و شب را در این دهکده می گذرانند. متاسفانه فعلا امکان پذیرایی در مجموعه وجود ندارد اما با امکانات تعبیه شده در سوئیتهااعمازباربیکیودرحیاطوگازبرقیدرداخلسوییت امکان پخت و پز را فراهم میکند. در منطقه کوهستانی غازی گوابر و خورتاب هم چند چشمه آب معدنی وجود دارد که بازدید از آنها در دل کوه میتواند جذابیت سفرتان را دوچندان کند. به همین خاطر امکان بازدید از آن وجود ندارد. شالیزارهای سورک و همچنین باغهای مرکبات این شهر از مهمترین جاذبههای طبیعی آن هستند. این منطقه از کشورمان جاذبههای طبیعی متنوعی دارد و چشماندازهایی بسیار دیدنی از سواحل دریا و جنگلهای سرسبز را به نمایش میگذارد. این ساحل جزو سواحل ماسهای به حساب میآید. پناهگاه حیاتوحش میانکاله از معدود مناطق سواحل جنوبی خزر است که طبیعت آن بکر و دستنخورده باقیمانده و انسان و آلودگیهایش هنوز آسیب جدی به آن وارد نکردهاند.

بام آن سفالی بوده و بخشهای مختلف آن نیز به شیوهی آجرکاری تزئین شدهاند. بخشهای این حمام سنتی شامل ورودی، سربینه، گرمخانه، خزینه اب سرد و گرم و راهروی انتقالی هوا است که در نوع خود دیدنی هستند. آب این تالابها اب شیرین است و پوشش گیاهی آن باعث بهوجودآمدن پرندگان و آبزیان مختلف میشود. این روستا در دهستان کلارستاق شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴۴ نفر بودهاست. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بودهاست. عمارت فاضلی از دو عمارت مسکونی تشکیل شده است که بنای اصلی دارای سه طبقه و یک زیر زمین است و عمارتهای دو طبقهی شرقی و غربی در دورهی پهلوی به آن اضافه شدهاند. این کوه صخرهای با وسعت ۶۰۰هزار مترمربع با انواع درختچهها، درختان انجیلی، بلوط، شمشاد و ازگیل پوشیده شده و ارتفاع قله از سطح دریا حدود ۲۶۰ متر بوده که احداث ۳۲۵ پله در ضلع جنوبی کار صعود را آسان میکند. ارتفاع مخزن آب نیز حدود ۱۳ متر برآورد شد. صالحی میگوید سال ۱۳۵۸ برخی از نوشتههای شعاعیان توسط انتشارات انقلاب منتشر شد. استان گیلان به صورت کلی در تمامی فصلها میتواند گردشگران را شگفتزده کند اما در برخی از فصول، این استان خاص و دیدنیتر میگردد. برای ساکنان شرق تهران، امکان تردد به شمال ایران از طریق جادههای فیروزکوه و هراز نیز مهیا است؛ اما بیش از ۱۰۰ کیلومتر به مسیر اضافه میشود.در مسیر جاده چالوس، از تهران، مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر پیش روی شما است؛ اما بهدلیل پیچوخمهای این مسیر، در حدود ۶ ساعت باید رانندگی کنید. دهکده آرامش سد شهید رجایی مکانی دلپذیر و دوستداشتنی را برای گردشگران فراهم کرده است که در آنجا میتوانید فعالیتهای جذابی همچون قایقرانی، اسکی روی آب، پدالو، اتوبوس دریایی و ماهیگیری را تجربه کنید.

این پارک بهترین گزینه مردم ساری برای گذراندن اوقات فراغت است و شما هم میتوانید از زیباییهای آن بهره ببرید. بارندگی در این روستا بسیار اتفاق میافتد، بنابراین پوشش لباس بارانی، چتر، چکمه، دستکش و لباس گرم به همراه ببرید. از این روستا تا دریاچه، تنها یک مسیر خاکی و ناهموار وجود دارد که میتوانید با ۲ ساعت پیادهروی به دریاچه برسید و از مسیر هم لذت ببرید و یا اینکه این راه را با ماشین طی کنید. معمولا طی کردن این فاصله 30 کیلومتری 1 ساعت زمان میبرد؛ ابتدا به روستای «پاشاکلا» و سپس روستای «سنگچال» میرسید، باید از این روستاها عبور کنید تا به روستای آخر یعنی به فیلبند برسید.رانندگی در این جاده پر از پیچوخم مهارت و دقت بالایی میخواهد، بهخصوص اگر در فصل بارندگی قصد دارید به این روستا بروید باید خطرهای جاده را هم در نظر بگیرید و خود را برای یک سفر جادهای خطرناک و پرهیجان آماده کنید. جاری شدن آبهای رسوبی در شیب این کوهستان طی سالهای طولانی، باعث به وجود آمدن طبقات و حوضچههای زیبا و بی نظیر با رنگهای زرد، نارنجی و قرمز شده است که زیبایی وصف ناپذیرِ آن چشمها را خیره میکند. دریاچه الندان در حقیقت منبع اصلی آبیاری شالیزارهای اطراف است و در سالهای اخیر، با رها کردن ماهی در آن، صنعت ماهیگیری نیز در این بخش بسیار پیشرفت کرده است.

امکانات رفاهی دریاچه شامل سرویس بهداشتی و تفریحاتی همچون قایق موتوری و پدالی میشود. سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه مارکوه یکی از قلعههای زیبای مازندران و از جاهای دیدنی تنکابن است که قدمت آن به سده سوم هجری بازمیگردد. اگر به دنبال مکانی برای خواب و استراحت هستید ، می توانید به «تکیه غرب» بروید و یک اتاق با سرویس مشترک اجاره کنید و از «تکیه بابا» یا متصدی این مکان که یک زن است لوازمی مانند یک چراغ علاءالدین، گردسوز و یک لامپ بگیرید و به یاد خاطرات گذشته افتید. طبیعتگردی و سفر به دامان طبیعت برای بسیاری از مردم حسوحال دیگری دارد. اگر اهل کوه نوردی، جنگل نوردی و دره نوردی هستید و از ماجراجویی بدتان نمی آید کوله بارتان را بردارید و راهی شوید. قبل از سفر به رامسر با ۴ اقامتگاه پرطرفدار لیدوما برای اجاره ویلا در رامسر آشنا شوید تا بتوانید بهترین مکان را برای اقامت خود رزرو کنید. این کاخ مرمرین در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی به دستور رضاشاه برای اقامت خانواده او ساخته شد که حالا مجموعهای از موزههای مختلف است. اما مناسبترین زمان برای سفر به این منطقه نیمهی دوم فصل بهار تا اواخر تابستان است که هوا گرم شده و میتوان با برپاکردن چادر، در این منطقه اقامت کرد. کنار دریاچه سد مجیران هم گزینه خوبی برای اقامت است. اگر به گردش در طبیعت علاقه دارید، باید بدانید که دریاچه الندان مکانی جذاب برای یک طبیعتگردی فوقالعاده است. در صورتی که به سفرهای هوایی علاقه دارید باید برای مقصد رامسر بلیط بخرید. برای رزرو تور دیلمان و جنگلهای سیاهکل میتوانید با کارشناسان تور علاءالدین تراول با شماره 02174495 تماس بگیرید و صحبت نمایید و یا رزرو آنلاین تور خود را در وبسایت علاءالدین تراول انجام دهید. بر اساس تحقیقات انجام شده، صاحب این عمارت معلم بوده؛ اما اطلاعاتی در مورد معمار آن وجود ندارد.

دیو چشمه پر آبترین چشمه بخش کجور است که در محلی در نزدیکی آستانکرود (پول) در ضلع جنوبی جاده آسفالته دوآب - پول - کجور قرار دارد و در روزها و فصول مناسب آب و هوایی، پذیرای مسافران بسیاری است که در کنار چشمه و آب صاف و زلال و روان آن اطراق میکنند. به طور خلاصه تمام فصول مازیچال خوشگل و جذاب میباشد، به علاوه اینکه لوکیشن فوقالعاده مناسبی برای عکاسی دارد. آبشار لونک در هر فصلی زیبایی منحصر به فرد خود را به نمایش میگذارد، اما اگر میخواهید این آبشار را در زمانی ببینید که بیشترین میزان آب در آن جاری است، در فصول بهار و پاییز به دیدارش بروید. رودخانه شصت کلا به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر از دامنههای شمالی کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و با عبور از درهها و جنگلهای زیبای کوه جوزبند و سیراب نمودن روستای سیدمیران، به دشت گرگان و مازاد آن به رودخانه قرهسو میریزد. سرچشمه این رود از دامنههای شمالی کوه قل بلاغ است. زیبایی چالوس ردی از زیبایی دریای خزر در شمال و رشتهکوههای البرز در جنوب آن دارد. یک مسیر دیگر هم برای رفتن به این آبشار وجود دارد و آن جاده زیبای اسالم به خلخال است. آبشار شصت کلاته در انتهای جنگل شصت کلا در 22 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد. در واقع آبشار آبپری نور مازندران مسیری سنگلاخی و شیبدار در میان درختان جنگل است که آب از میان صخرهها جریان دارد. در آخر، این نوشته را با معرفی آبشار اوبن بهعنوان آخرین مورد از دیدنیهای شهرستان ساری به پایان میرسانیم. بنابراین هرچه مکان جغرافیایی ویلا و یا سوئیت مورد نظر شما بهتر و مناسبتر باشد، قیمت اجاره آن نیز بالاتر خواهد شد.

با توجه به این عامل، هرچه ویلای مورد نظر شما امکانات بیشتری داشته و از تجهیزات مناسبتری برخوردار شده باشد، به طور حتم باید برای اجاره آن، هزینه بالاتری پرداخت نمایید. یکی دیگر از این داستانها در مورد قدمت این کاروانسرا این است که کاروانسرای تی تی در زمان حکومت محلی کیایی در عصر تیموریان ساخته شده و سپس توسط حکومت صفویه تخریب شده و آثار به جای مانده قدمت این کاروانسرا را به دوره صفویه میرساند. آبشار ویسادار گیلان از دیگر آبشارهای ایران محسوب می شود که همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته است. این آبشار یکی از مهمترین تفرجگاهها استان محسوب میشود و از تنوع گونههای گیاهی و چشمههای فراوان برخوردار است. گیاهی که در تمامی منطقه روستا به وفور به چشم می خورد، گل گاوزبان بود. طبیعت دریاچه الندان بکر و خاص است و انواع فراوانی از درختان ممرز، بلوط، ملچ و نمدار در اطراف آن به چشم میخورد. جاذبههای گردشگری زیادی در این منطقه به چشم میخورد. در روستای کلکنار چشمههای متعددی وجود دارد که در فصل بهار و تابستان به جاذبه گردشگری این روستا تبدیل میشود. اما اکنون به یکی از دیدنیهای تاریخی بسیار جذاب در رامسر تبدیل شده است. اجاره ویلا لوکس مرزنآباد، میتواند سفر شما را به رؤیاییترین ایام، تبدیل سازد. از طرف دیگر با اجاره ویلا لب دریا میتوانید در هر زمانی از شبانهروز از لذت تفریح و گشت و گذار در کنار آب بهرهمند گردید. شما میتوانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کلاردشت و نزدیک به دریاچه ولشت در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاههای منطقه را ببینید.

جنگل مجل در روستایی به همین و در نزدیکی کلاردشت قرار دارد. • این جنگل برای طبیعت دوستان یک انتخاب بینظیر است زیرا گردشگران با سفر به دل طبیعت میتوانند عکس های یادگاری زیبا و به یادماندنی بگیرند و تجربه خوردن غذاهای محلی مانند آش، کلوچه های محلی و چای اصیل را داشته باشند. اگر به مازیچال رفتید خوردن نان داغ و تازه تنوری اینجا را که به دست زنان روستا پخته میشود، از دست ندهید. اگر مسافر شهر ساری هستید، تماشای میدان ساعت را از دست ندهید. سرپوش تنگه، دو تنگه زیبا را در خود جای داده و آبشاری کوچک و روان نیز از آن میگذرد. شاید فکر کنید که از آن دسته آدمهایی نیستید که در آبشاری در دل جنگل شیرجه بزنید اما محیط و دیدن افرادی که این کار را میکنند آنقدر وسوسه برانگیز است که بهتر است از الان خودتان را قضاوت نکنید! البته پیش از حرکت می توانید سری هم به سورتمه تالش بزنید. پس بهتر است این فرصت را از دست ندهید و به این جنگل زیبا هم سری بزنید. آبشار میلاش همان گونه که می توانید حدس بزنید در کنار روستایی به نام میلاش قرار دارد. در کنار آبشار میتوانید حیوانات و حشرات کوچکی را ببینید که برای خودشان در این آبشار که یکی از جاهای دیدنی مازندران است زندگی میکنند.

دیدن یکی کافیست تا شما را برای تماشای بقیه ترغیب کند.این منطقه زیبایی های فراوان داشته و به همین دلیل، در لیست میراث ملی طبیعت ایران ثبت شده هست. این چشمهها در سال ۱۳۸۷ توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران، بعد از قلهی دماوند ثبت شدند. کلاردشت از دریا فاصله زیادی دارد اما جاذبههای طبیعی و زیبای این منطقه بکر و چشمنواز هستند. پس اگر گذرتان به کلاردشت خورد، بازدید از این کاخ باشکوه با ۸۰ سال قدمت را از دست ندهید! پس اگر شما هم جزو این افراد هستید، حتماً به ساری و محله آبانبار نو سفر کنید، و از این بنا که یادگار دوران قاجاریه است، بازدید کنید. ترکمنها جزو قبایلی هستند که در شمال کشور زندگی میکنند. به حدی زلال است که برخی از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده میکنند. نکته جالب درباره این دریاچه آن است که هیچ رودی به آن نمیریزد و تنها از طریق بارندگی پر میشود. دریاچه الندان یکی از دوستداشتنیترین جاذبه های گردشگری شهر ساری است. یکی از جاذبه های گردشگری شهر ساری برج رسکت است که در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب شهرستان ساری قرار دارد. کاخ درون باغی به مساحت ۶۰ هزار متر ساخته شده است که میتوان آن را در گروه متنوعترین باغهای ایران بهدلیل بهرهمندی از نهالهای مرکبات اصلاحشده و گیاهان نادر تزئینی قرار داد. از نامهای گذشته آن می توان به ازبلو، مبارک کوه و قلعه کوه اشاره نمود. مردم روستای داماش شانس این را دارند که میزبان رویش یکی از کمیابترین گلهای جهان باشند. این چشمه دارای آبی خنک و آشامیدنی است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند. یک رودخانه در میان این دشت وجود دارد که از سمت ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد. شیب تندی که رشته های البرز دارند باعث شده رودهای زیادی در گلستان به وجود بیایند.

در سال 1318 یک زمین لرزهی کوچک در این منطقه اتفاق افتاد که باعث بسته شدن مسیر چشمه و شکلگیری دریاچه شد. این دریاچه از 2.5 میلیون سال پیش بدون اینکه جریان رود یا چشمهای به آن برقرار باشد و تنها با استفاده از بارشهای جوی مانند برف و باران شکل گرفته است. این منطقه کاملاً حفاظتشده است و برای بازدید از آن باید مجوز دریافت کنید. این ده کوچک و سرسبز، اغلب اوقات پر از مه غلیظ است و به همین علت مقصدی بینظیر برای گردش و تفریح به شمار میرود. اغلب گردشگرانی که به کلاردشت سفر میکنند، میدانند که جنگل کلاردشت فاصله زیادی با کلاردشت ندارد. اما سوالی که اینجا بدون شک برای اغلب افراد پیش می آید آن است که شهر الاشت کجاست و چگونه می توانید خود را به آنجا برسانید. تپه کلار در فهرست آثار ملی هم قرار دارد و بازدید از آن برای علاقهمندان به تاریخ و تمدن، جذاب خواهد بود. این پناهگاه برای علاقهمندان به حیاتوحش و محیط زیست یک مکان رؤیایی خواهد بود. جاده کلاردشت جادهای بسیار سرسبز و رؤیایی است و از دیدنیهای مرزنآباد به شمار میرود. طبیعت این کوه، بینظیر و رؤیایی است. این مسیر در حدود نیم ساعت است و بسیار جاده زیبایی میباشد. این ساعت عقربهای به صدای ناقوس مجهز است و با هر بار تغییر ساعت، به تعداد رقمهای ساعت به صدا در میآید. اگر از کسانی که به ساری سفر کردهاند، درباره جاهای دیدنی ساری سوال کنید، اولین جایی که به آن اشاره میکنند، میدان ساعت این شهر است. وقتی وارد ملومه میشوید اولین چیزی که حالتان را خوش میکند چشمههای فراوان آن است که بهویژه در تابستان آب خنک و گوارایشان خستگی را از تنتان در میکند. نوشهر خوش آب و هوا کم جای دیدنی ندارد.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی