مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

داروی تایید شده برای هیپرپلازی خوش خیم پروستات


بزرگ شدن پروستات مردان بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه این بیماری یک بیماری نیست، اما می تواند باعث مشکلات ادراری شود. داروهایی برای مدیریت BPH در صورت نیاز در دسترس هستند و می توانند التهاب را کاهش دهند و در بیشتر موارد رشد را معکوس کنند.

زمان مناسب برای شروع درمان بزرگی پروستات را بشناسید. برای کسب اطلاعات بیشتر به فوق تخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

اگرچه درمان در زمان معاینه و تشخیص پروستات ممکن است معقول به نظر برسد، شواهد بسیار زیاد نشان می دهد که ممکن است درمان لازم نباشد. به گفته محققان، از هر سه مرد مبتلا به BPH، یک نفر بدون هیچ درمانی، علائم را به طور کامل برطرف می کند. به همین ترتیب، بیشتر متخصصان شما را تشویق می کنند که صبر کنید و عمل کنید و به دنبال درمان نباشید.

درمان معمولاً زمانی شروع می شود که علائم بزرگی پروستات منجر به خونریزی ادراری یا عفونت های جدی یا عفونت های ادراری مکرر شود. تکرر ادرار یا افزایش ناراحتی ناشی از بزرگ شدن پروستات نیز می تواند زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع مختلفی از داروها با مکانیسم های اثر متفاوت وجود دارند که می توانند برای درمان یا کاهش علائم BPH استفاده شوند.

مسدود کننده های آلفا با شل کردن عضلات پروستات و مثانه عمل می کنند. اگرچه آلفا بلوکرها در حدود 75 درصد موارد مؤثر هستند، اما معمولاً علائم خفیف را تسکین می دهند و به مردانی با علائم خفیف داده می شوند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شش آلفا بلوکر را برای بازار ایالات متحده تایید کرده است:

کاردورا (دوکسازوسین)

فلوماکس (تامسولوسین)

هیترین (ترازوسین)

راپافلو (سیلودوسین)

مینی پرس (پرازوسین)

ادراری (آلفوزازینا)

اگر برای شما یک آلفا بلوکر تجویز شده است، انتظار داشته باشید که در عرض چند هفته شاهد عوارض جانبی و علائم بهبود باشید. اکثر مردان با BPH خفیف در عرض یک تا دو روز نتایج مثبت را احساس می کنند.

عوارض جانبی شایع ممکن است شامل سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده، خستگی، عفونت و عفونت سینوسی و فشار خون پایین باشد. اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی نیز ممکن است رخ دهد

مهارکننده های 5 آلفا ردوکتاز با کوچک کردن غده پروستات کار می کنند و در مردان مبتلا به بزرگی پروستات موثر هستند. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد (به طور متوسط ​​سه تا شش ماه) تا کاملاً کوچک شود، اما اغلب می‌تواند به مردان کمک کند که نیازی به جراحی نداشته باشند.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی