مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

تحصیل در قبرس شمالی


قبرس شمالی  یورومای کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و به جرات می توان گفت که 1/3 جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

مدارس قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در پیش دبستانی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. دوره های پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی است که کودکان تا 12 سالگی در آن تحصیل می کنند. دانش آموزان از سن 13 تا 18 سالگی در دبیرستان تحصیل می کنند و رشته تخصصی خود را در 3 سال آخر دبیرستان انتخاب می کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

از نظر کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی ساعت 18: 00 ساعت می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که نوعی اقامت دائم یا موقت در آن کشور دارند، داده است. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت (چه موقت و چه دائم) در قبرس شمالی دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

در این مدارس خدمات نیز رایگان است. برخی مدارس برای لباس فرم از والدین پول می گیرند، برخی نه. هزینه کتاب های درسی و نوشت افزار توسط دولت پرداخت می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها برای همه دانش آموزان رایگان است.

در مدارس غیرانتفاعی، شهریه از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. سرویس شاتل هزینه جداگانه ای دریافت می کند.

سیستم ارزشیابی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمره دهی در مقطع ابتدایی به صورت عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت و در دبیرستان با نمرات 1 تا 10 انجام می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان با زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی بلد نباشد مشکلی پیش نخواهد آمد. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که هیچ دانشی از زبان ترکی ندارند را دارند. ضمناً دوره های آموزشی زبان ترکی به صورت رایگان در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندانتان پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، فرصت های ویژه ای برای حضور در دانشگاه دارد، مانند تخفیف در شهریه. این بدان معناست که پذیرش در دانشگاه آموزش رایگان در قبرس شمالی یک امتیاز محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزانی که دوره متوسطه را در ترکیه به پایان رسانده اند از این فرصت بهره مند شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی مشابه آیلتس می دهند. و با توجه به نمراتی که می گیرند ادامه تحصیل می دهند یا مجبور می شوند یک واحد زبان را با کلاس بگذرانند یا باید یک یا دو ترم در دانشکده زبان تخصصی بخوانند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به داشتن مدرک در رشته های تجربی یا ریاضی دارید. علاوه بر این، شما باید معدل بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و میانگین بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس داشته باشید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک مرتبط با تخصص مورد نظر الزامی نیست و دانشجویان می توانند با تکمیل یک یا سه موضوع پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد، تخصص مورد نظر را مطالعه کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب نیاز دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات دیپلم + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس پرسنلی با زمینه سفید 3.4 + گذرنامه معتبر مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + اصل و ترجمه رسمی کارشناسی ارشد + اصل و ترجمه رسمی کارشناسی ارشد + پروپوزال تحقیق دکتری + رزومه و مقالات در صورت وجود
 

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید می کند. نکته مهم در زمینه ویزای تحصیلی برای دانشگاه ها و دفاتر مهاجرت این است که دانشجویان در واقع تحصیل می کنند. به عنوان مثال کسانی که به دلیل سهولت ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجویان از دانشگاه اخراج می شوند پلیس مهاجرت به افراد یک دوره کوتاه حدود یک ماهه اجازه می دهد. از کشور خارج می شود و در صورت عدم خروج روزانه فرد جریمه می شود.

اگر هنگام مطالعه اشتباه کرد; دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

نحوه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی داده می شود. بسیاری از دوره ها به زبان ترکی در EMU و دانشگاه خاور نزدیک NEU، دو دانشگاه در شرق مدیترانه، ارائه می شوند. تحصیل ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند بسیار مفید خواهد بود. انتخاب رشته ها در تمام سطوح گسترده است و تدریس عموماً به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (دریای مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. این دانشگاه ها هم مقاطع کارشناسی ارشد و هم فوق لیسانس را از طریق آموزش از راه دور ارائه می دهند و گزینه خوبی برای کسانی هستند که نمی توانند به قبرس سفر کنند اما می خواهند از یک دانشگاه برتر خارجی مدرک بگیرند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. پس از پذیرش، متقاضیان تحصیل در قبرس باید شهریه اولیه خود را به دانشگاه پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را ارائه می دهد. این فرم شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه آرجون با محتوای زیر است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذر از کلانتری و اخذ ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ وارد قبرس شمالی می شود و پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین است و دانشجو می تواند برای شش ماه، یک سال یا دو سال برای ویزای دانشجویی اقدام کند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که تحت معاینه پزشکی قرار گیرند تا ثابت شود فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و روستاهای زیبا است، جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار در قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید انتظار زیادی برای شغل آینده در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: اجازه ماندن همراهان در حین تحصیل

3: مجوز کار پاره وقت

4: بیمه کامل دانشجویی و خدمات درمانی

5: قابلیت تطبیق واحدهای تکمیل شده

6: نداشتن شرایط سنی

7: عدم توجه به پچ پچ های تحصیلی

8: مدرک زبان لازم نیست

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. شهر دانشجویی قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در مورد قبرس شمالی تحقیق می کنند اغلب از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا فرض کنید Magus اشتباه تلفظ شده و maus تلفظ صحیح است. از آنجایی که این شهر در ترکی MAĞUSA نوشته می شود، تلفظ صحیح آن g نیست.

موسی مرکز استان فاماگوستا است. کدام دانشگاه قبرس یورومای برای دکترا بورسیه می دهد؟ استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکال یا ایسکال می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در قسمت شرقی جزیره قرار دارد و دارای آثار باستانی بسیار زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر وجود دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی است. دانشگاه AMU شرایط ورود ساده ای دارد، اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه برای ورود به آن آسان نیست و نیاز به یک دانشجو دارد که سخت کار کند و درس را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوسا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. تمامی دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری منظم رایگان هستند. همین موضوع باعث شد بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی