مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

برندهای معروف PLC


یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده است که از حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره دستورالعمل ها و انجام عملکردهایی مانند منطق، ترتیب بندی، زمان بندی، شمارش و حساب برای کنترل ماشین ها و فرآیندها استفاده می کند. در زیر به بررسی سه برند PLC خواهیم پرداخت.

 


ایده ای برای شرکت زیمنس PLC

ویژگی های PLC زیمنس

آنها در برابر محیط های صنعتی مانند گرما، رطوبت، شوک مکانیکی و لرزش مقاوم هستند.

رابط ورودی و خروجی در کنترلر است

PLC های زیمنس به راحتی قابل برنامه ریزی هستند

PLC دارای منطق و کنترل PID است.

یک PLC به طور مداوم در برنامه خود چرخش می کند، بنابراین سیگنال های ورودی خود را به روز می کند، هر یک از این حلقه ها یک چرخه نامیده می شود.

 



زیمنس PLC دارای دو حالت پردازش است:

به روز رسانی مداوم

به روز رسانی عظیم


به روز رسانی مداوم PLC زیمنس

CPU کانال های ورودی PLC زیمنس را طبق دستورالعمل های برنامه اسکن می کند. هر ورودی به صورت جداگانه کنترل می شود (زمان تاخیر 3 میلی ثانیه). خروجی قفل است تا وضعیت خود را تا به روز رسانی بعدی حفظ کند. این محصول در برخی تجهیزات صنعتی مانند تجهیزات ساخت پلاستیک کاربرد دارد.

 



کپی انبوه I/O: به ترتیب زیر کار می کند:

تمام ورودی های اسکن شده را در RAM کپی کنید

با کپی کردن دستورالعمل های خروجی در RAM، تمام دستورالعمل های برنامه را به صورت متوالی واکشی، رمزگشایی و اجرا کنید.

پس از اتمام برنامه، CPU وظایف بررسی و ارتباط را انجام می دهد

همه خروجی ها را دوباره بازخوانی کنید.

زیمنس PLC پیشرفته تر یا پیشرفته تر است

شکل دیگری از برنامه نویسی که معمولاً با PLC ها استفاده می شود، به روز رسانی زیمنس Mass PLC است. هر وظیفه برنامه مانند یک پنالتی در یک نردبان تعریف می شود.

 



بنابراین، یک نردبان می تواند تعیین کند که موقعیت کلیدهای A و B تأیید شده است و اگر A و B بسته باشند، شیر برقی به خروجی انرژی می دهد.

دنباله ای که زیمنس PLC هنگام اجرای برنامه دنبال می کند:

اسکن فایل های مرتبط با یک مرحله در برنامه step

حل عملیات منطقی شامل این ورودی ها

خروجی جلسه را برمی گرداند

به پله بعدی بروید و عملیات 1، 2، 3... و به همین ترتیب را تا پایان برنامه تکرار کنید و هر پله از نردبان را پشت سر هم جارو کنید.

سپس PLC زیمنس به ابتدای برنامه باز می گردد و دوباره شروع می شود.

نمودار نردبانی شامل دو خط عمودی است که نشان دهنده ریل های برق است. مدارها (پله ها) با خطوط افقی به هم متصل می شوند

 


دلتا PLC

توابع انجام شده در ورود داده ها با Delta PLC عبارتند از:

انتقال اطلاعات

مقایسه پارامترهای داده

عملیات حسابی

تبدیل بین سیستم های عددی



دستورالعمل های داده به آدرس های حافظه نیاز دارند، بنابراین از ثبات های داده برای ذخیره کلمات دودویی (8 یا 16 بیت) استفاده می شود و آدرس هایی مانند D0، D1، D2 به آنها اختصاص داده می شود. هر عبارت باید نوع عملیات و منبع داده را مشخص کند. به معنای ثبت اطلاعات و اطلاعات هدف استفاده می شود



DeltaPLC چگونه کار می کند؟

PLC های دلتا را می توان به عنوان کامپیوترهای صنعتی کوچک با اجزای مدولار که برای خودکارسازی فرآیندهای کنترل طراحی شده اند توصیف کرد. PLC ها تقریباً تمام اتوماسیون های صنعتی مدرن را کنترل می کنند. Delta-PLC اجزای زیادی دارد، اما اکثر آنها را می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

پردازنده

ورودی ها

بیرون می آید



دلتا PLC یک کامپیوتر پیچیده و قدرتمند است. با این حال، عملکرد PLC Delta را می توان به سادگی توضیح داد. PLC های دلتا ورودی ها را دریافت می کنند، منطق را روی ورودی های CPU انجام می دهند و سپس خروجی ها را بر اساس آن منطق خاموش یا روشن می کنند. بعداً در مورد آن بیشتر توضیح دهید، اما در حال حاضر، به این شکل فکر کنید:

پردازنده وضعیت ورودی های PLC دلتا (مانند روشن شدن، خاموش شدن سنسور مجاورت، باز بودن شیر 40 درصد و غیره) را کنترل می کند.

CPU اطلاعاتی را که از ورودی Delta PLC دریافت می کند، دریافت می کند و منطق را روی ورودی اجرا می کند

CPU منطق خروجی را اجرا می کند (مثلاً موتور را خاموش کنید، دریچه را باز کنید و غیره).


دلت برای ماشین چمن زنی تنگ شده بود.

PLC های PLC کامپیوترهای صنعتی کوچکی هستند که دارای اجزای مدولار هستند که برای خودکارسازی فرآیندهای کنترل سفارشی طراحی شده اند. PLC های فتاک در کارخانجات صنعتی برای کنترل انواع موتور، پمپ، چراغ، فن، پریز برق و سایر ماشین ها استفاده می شود.

خودروسازان همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه تجهیزاتی هستند که در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. هنگامی که نرم افزار اختصاصی PLC در میان است، تولیدکنندگان معمولاً باید برای مجوزهای هر قطعه از تجهیزات هزینه کنند و هزینه ماشین های خود را افزایش دهند. خوشبختانه، چندین برنامه جایگزین موجود است که هزینه کمتری نسبت به نرم افزارهای اختصاصی مشابه دارند.

سیستم های جایگزین به شرکت هایی مانند طراحان مد کمک می کنند تا هزینه های تولید را تا حد امکان پایین نگه دارند. این شرکت تجهیزات تست سفارشی پیشرفته را برای قطعه سازان و سازندگان قطعات صنعتی طراحی و تولید می کند. از آنجایی که تجهیزات آن یک سیستم چرخشی است. هر چیزی که مشتری نیاز دارد شامل یک HMI متناسب با نیازهای برنامه خاص است.

علاوه بر این، در گذشته، بسیاری از توسعه دهندگان از DDE برای اضافه کردن نرم افزار HMI به درایورهای دستگاه خود استفاده می کردند. درایور دستگاهی که به PLC متصل می شود به عنوان یک برنامه جداگانه به نام سرور DDE کار می کند. نرم افزار HMI یک برنامه مشتری جداگانه DDE بود که داده ها را از سرور دریافت می کرد. اما به دلیل عوارضی که دارد PLC مانند فاتک PLC ترجیح داده می شود.

 

مشاهده ادامه:https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-40/290473-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C?pr=1

 

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی