مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

انواع روش های تصفیه فاضلاب صنعتی


روش های تصفیه فاضلاب صنعتی (پساب شیمیایی) به دلیل اثرات منفی این فاضلاب بر محیط زیست بسیار متنوع است. بنابراین هر یک از این روش ها با توجه به نوع آلاینده های موجود در پساب های شیمیایی طراحی شده و ویژگی های خاصی دارند. گروه صنعتی هفت; سازنده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، رایج ترین روش های تصفیه فاضلاب و فاضلاب صنعتی را مورد بحث قرار می دهد و ویژگی های هر کدام را ارائه می دهد.

روش های معرفی شده در تصفیه پسماندهای صنعتی و شیمیایی در سرتاسر جهان متنوع است و در تعیین بهترین روش باید چندین عامل مهم را در نظر گرفت که برخی از آنها عبارتند از:

کل چربی و ذرات کلوئیدی در آب

میزان یون های سمی مانند روی، نیکل، کادمیوم

مقدار و اندازه مواد جامد معلق در فاضلاب

حجم تجدید ناپذیر فاضلاب صنعتی

پارامترهای کیفی مانند BOD، COD، TSS و PH

انواع مواد آلی و معدنی در فاضلاب

کیفیت مورد نیاز برای استفاده مجدد از فاضلاب در صنایع مختلف و یا ورود به محیط زیست

میزان فاضلاب ورودی به تصفیه خانه

با توجه به موارد فوق می توان روش های خاص شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی تصفیه فاضلاب را انتخاب و تجهیزات لازم برای اجرای فرآیند تصفیه فاضلاب را تهیه کرد.تصفیه فاضلاب صنایع فولاد را به ارگان گستر بسپارید.

رایج ترین روش های تصفیه فاضلاب صنعتی

به دلیل وجود مواد جامد معلق، مواد آلی و معدنی مختلف، تصفیه فاضلاب صنعتی برای دستیابی به راندمان مناسب باید چندین مرحله و مرحله مهم را طی کند. برای این منظور پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی مجموعه ای از چندین رویه و مرحله مهم است که در یک دسته بندی کلی به شرح زیر می توان آنها را تشریح کرد:

تصفیه فیزیکی فاضلاب صنعتی

وجود ذرات معلق در پساب های صنعتی منجر به تشکیل رسوبات در تجهیزات نظافتی می شود و به همین دلیل باید به عنوان اولین گام در حذف آنها به آنها توجه کرد. جمع آوری جامدات معلق از فاضلاب به روش های مختلفی انجام می شود که مهمترین آنها استفاده از کلکتورهای اسکید است. انواع زباله‌گیرهای اتوماتیک، زباله‌گیرهای مکانیکی و زباله‌گیرهای مضاعف، با توجه به نوع ذرات معلق در فاضلاب، از ورود آن‌ها به ماشین‌های مختلف مانند پمپ‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین با کمک تجهیزاتی مانند طبقه بندی کننده ها می توان دانه بندی و حذف ماسه معلق از فاضلاب را تا 95 درصد بهبود بخشید.

تصفیه شیمیایی فاضلاب صنعتی

یکی از روش های اصلی تصفیه شیمیایی فاضلاب، تجزیه آلاینده ها با تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب است. این فعالیت ها شامل استفاده از تجهیزات تصفیه فاضلاب می باشد. برای حذف ذرات کلوئیدی از فاضلاب، استفاده از تجهیزات مختلف مانند چربی‌گیر DAF، چربی‌گیر API و چربی‌گیر CPI برای کمک به انجماد این ذرات ضروری است. پس از جامد شدن، ذرات نفت به سطح فاضلاب منتقل شده و می توان آنها را جمع آوری کرد. برای جمع آوری این ذرات از فیلتر روغن استفاده می شود. همچنین می توان PH فاضلاب را با افزودن مواد شیمیایی مختلف تنظیم کرد که تاثیر بسزایی در کیفیت فاضلاب خواهد داشت. از دیگر دستگاه های مورد استفاده در تصفیه شیمیایی فاضلاب می توان به انواع زلالیه اشاره کرد که مواد منعقد کننده را با سرعت بالا با فاضلاب مخلوط کرده و ته نشین شدن آن را تسهیل می کند.

لازم به ذکر است که روش جمع آوری و نصب ذرات در فاضلاب با توجه به نوع آنها متفاوت است و برای برخی از انواع فاضلاب می توان آن را ظرف پوسته پوسته نامید. اساس این پکیج بر پایه تزریق پلی الکترولیت یا پلی آکریل آمید است و بسته به نوع ماده و پودر به کار رفته در آن به انواع لخته های کاتیونی و آنیونی تقسیم می شود.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب شیمیایی

یکی از مهم ترین روش های تصفیه فاضلاب صنعتی، تصفیه بیولوژیکی آن است. وجود باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها در پساب‌های شیمیایی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای آب‌های زیرزمینی و سلامت مردم و طبیعت است. برای این منظور حذف این باکتری ها با استفاده از روش های مختلف ضروری است و مهم ترین و رایج ترین راه حل ها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه عبارتند از:

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی