مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

آزمون GRE چیست و چرا مهم است؟


آزمون GRE هوم ادیشن یک آزمون فارغ التحصیلی است و یکی از آزمون های معتبر بین المللی است که دانشجویان کارشناسی ارشد در آن شرکت می کنند. این آزمون اغلب در دانشگاه های کانادا و آمریکا رایج است و در اروپا کمتر به دانشگاهی راه پیدا می کنید که از شما می خواهد این آزمون را بدهید. دانشجویان دکتری یا کارشناسی ارشد در برخی از رشته ها (مانند بازرگانی یا مهندسی) ملزم به شرکت در این آزمون هستند. در واقع با شرکت در این آزمون، مهارت های تحلیلی خود را به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد می سنجید و به استاد راهنما یا کمیته پذیرش خود ثابت می کنید. شرکت در آزمون GRE برای پذیرش در برخی از دانشگاه ها اجباری و در برخی از دانشگاه ها اختیاری است. توجه داشته باشید که وقتی با یک گزینه انتخابی در دانشگاه مواجه می شوید، به این معنی است که بر روند پذیرش شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت، حتی اگر نیازی به ارائه مدرک نباشد. ما توصیه می کنیم که اکثر متقاضیان بورسیه در این آزمون شرکت کنند، زیرا این یک نقطه قوت بسیار مهم در مورد شما است.

سازمان امتحانات

آزمون GRE از دو نوع عمومی و موضوعی تشکیل شده و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. اکثر دانشگاه ها از متقاضیان می خواهند که در یک آزمون عمومی شرکت کنند و نوع موضوع فقط در زمینه های تخصصی مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی استفاده می شود.

ساختار این آزمون از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

استدلال کلامی: بخش اول آزمون به مهارت های درک مطلب شما می پردازد. در این بخش باید بتوانید از گفتمان نتیجه گیری کنید، دلایل ناقص بودن داده ها، سطوح مختلف معنایی مانند معنای تحت اللفظی، معنای استعاری و هدف نویسنده را درک کنید، متن را خلاصه کنید، نکات مهم را از موارد کم اهمیت جدا کنید. نکات در متن . روابط را درک کنند مفهوم و معنای کلمات و جملات.

این بخش در مجموع شامل 40 سوال است که در دو مجموعه 20 تایی ارائه شده است. برای پاسخ به هر گروه 30 دقیقه فرصت دارید و می توانید در این قسمت بین 130 تا 170 امتیاز بگیرید.

استدلال کمی: اکثر مردم فکر می‌کنند این بخش سخت‌ترین بخش GRE است زیرا شامل سوالات ریاضی و هوش است. اساساً، بخش استدلال ریاضی توانایی شما در درک، تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های کمی را می سنجد، شما باید بتوانید با استفاده از مدل های ریاضی مسائل را حل کنید و با کاربردهای اساسی جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها آشنا باشید. به طور کلی، تمرکز اصلی این واحد بر مهارت های استدلال کمی و ریاضی است.

مانند قسمت قبل، دو مجموعه 20 سوالی وجود دارد و شما 35 دقیقه فرصت دارید تا به هر مجموعه پاسخ دهید. مجدداً نمره بخش استدلال ریاضی 130-170 نمره است.

نوشتن تحلیلی: تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی چیزی است که این بخش اندازه گیری می کند. شما باید ایده های دشوار و پیچیده را بیان کنید و با دلایل و مثال های مرتبط از آنها حمایت کنید.

این بخش دو سوال دارد که در عرض یک ساعت به آنها پاسخ داده می شود. نمره کل برای بخش نگارش تحلیلی 6 است.
 

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی